Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så utslag ligger kvar även efter skuldsaneringen ?
Till vilken nytta då den ingår i saneringen ?

Dom har inte längre rätt att kräva betalt, för många är det värt lite.

Det är samma sak med domar i domstolar, det går att få fram gamla domar tiotals år efter någon avtjänat sitt straff.

Jag har sett att 4 utslag ligger kvar på mig även då de inkom till KF för mer än 3 år sedan…
Tycker oxå att detta är märkligt då övriga har försvunnit, men just 4 ligger kvar… Gillar de icke ;)
Samma känsla här. Alla anmärkningar är borta men just detta jädra utslaget ligger kvar och stör mig.

Hej alla! Det var längesedan jag skrev något i forumet, men jag kikar in och läser ibland, och jag är så glad för alla som får skuldsanering och kan se ljuset i tunneln^^
Själv har jag endast 4 inbetalningar kvar, sen är jag fri!! Får nypa mig i armen ibland för att förstå att det är helt sant och att jag kommer att få det hur bra som helst snart, efter många långa år med utmätning och sedan sanering.
En undran dock gällande omprövning.
Jag har under åren gjort två omprövningar pga ökad lön, men fått avslag. Nu har jag dock fått en ny tjänst med betydande högre lön (12000:- brutto) som betalas ut med start på Juli-lönen. Jag kommer givetvis skicka in en ny omprövning. Men jag vet ju att det brukar ta tid att få svar (2-3 månader), och då är jag ju nästan klar. Finns det risk att de iom detta förlänger min avbetalningsplan, eller att jag får betala en högre summa retroaktivt..? Eller finns det rentutav en chans att jag får avslag igen, eftersom beslutet bör komma med endast någon månad kvar? Nån som har erfarenhet..?
Allt gott till er alla :face3hearts:
Förlängd kan det bara bli om någon borgenär begär omprövning har jag tolkat det som.
Retroaktivt är nog inte heller något jag tror på om du omprövar i god tid, du kan ju inte rå för handläggningstiden.

Jag har sett att 4 utslag ligger kvar på mig även då de inkom till KF för mer än 3 år sedan…
Tycker oxå att detta är märkligt då övriga har försvunnit, men just 4 ligger kvar… Gillar de icke ;)

Förlängd kan det bara bli om någon borgenär begär omprövning har jag tolkat det som.
Retroaktivt är nog inte heller något jag tror på om du omprövar i god tid, du kan ju inte rå för handläggningstiden.
Tack då har jag tolkat det rätt ang att de inte kan förlänga planen. Och så får vi hoppas att de inte kan ta retroaktivt, som du säger kan jag inte påverka handläggninstiden. Är dock lite " rädd" att de ska vara nitiska och tycka att jag borde ha sparat "överskottet" sista månaderna för en extrainbetalning, men hoppas det inte blir så. Tack :)

Ett utslag är att likna vid en dom som i vilken annan rätt som helst.
Du tror väl inte att domar i brottmål i tingsrätt magiskt försvinner efter avtjänat straff?
Okej och vad betyder det i praktiken att de finns kvar. Vad kan dom ställa till med ?

Tack då har jag tolkat det rätt ang att de inte kan förlänga planen. Och så får vi hoppas att de inte kan ta retroaktivt, som du säger kan jag inte påverka handläggninstiden. Är dock lite " rädd" att de ska vara nitiska och tycka att jag borde ha sparat "överskottet" sista månaderna för en extrainbetalning, men hoppas det inte blir så. Tack :)
Om du omprövar innan höjningen så bör det vara lugnt men väntar du tills höjningen redan gäller så vet jag inte angående sparandet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp