Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har noterat att jag har ett utslag som inte försvunnit trots att det gått mer än tre år och att den ingår i saneringen. Hoppas att den nollas snart.
Ja, jag har totalt 3 stycken, två år in på skusan.
Vet faktiskt inte riktigt om jag skall "agera" på något sätt, hittar ingenting på KFM's hemsida.

Ja, jag har totalt 3 stycken, två år in på skusan.
Vet faktiskt inte riktigt om jag skall "agera" på något sätt, hittar ingenting på KFM's hemsida.

Eftersom utslag inte har med skuldsanering att göra så kan du låta bli att göra något.
Det kommer aldrig nollan några utslag. Utslagen finns kvar i många år att titta på för den som har ärendenumret.

Utslag har inget med det att göra.
På din sida på KFM där du kan se dina förelägganden så är det inte som så att det rensas ut som en anmärkning.
Dels rensas det upp en gång om året (så har jag uppfattat det när jag har sett mina förelägganden) och det är vid årsskiftet.
Så bara för att din anmärkning försvinner i UC tex 2022-01-01 förvinner inte pågående utslag från KFM. Utan det dröjer till som sagt årsskiftet. Och då flyttas det från pågående till avslutade. Och där är jag osäker hur länge de ligger innan de rensas ut men gissar att också sker en gång om året vid årsskiftet.
Ja nu var det ju inte mej det gällde..

Eftersom utslag inte har med skuldsanering att göra så kan du låta bli att göra något.
Det kommer aldrig nollan några utslag. Utslagen finns kvar i många år att titta på för den som har ärendenumret.
Så utslag ligger kvar även efter skuldsaneringen ?
Till vilken nytta då den ingår i saneringen ?

Utslag har inget med det att göra.
På din sida på KFM där du kan se dina förelägganden så är det inte som så att det rensas ut som en anmärkning.
Dels rensas det upp en gång om året (så har jag uppfattat det när jag har sett mina förelägganden) och det är vid årsskiftet.
Så bara för att din anmärkning försvinner i UC tex 2022-01-01 förvinner inte pågående utslag från KFM. Utan det dröjer till som sagt årsskiftet. Och då flyttas det från pågående till avslutade. Och där är jag osäker hur länge de ligger innan de rensas ut men gissar att också sker en gång om året vid årsskiftet.
Okej, då ser vi efter årsskiftet vad som händer.

Hej alla! Det var längesedan jag skrev något i forumet, men jag kikar in och läser ibland, och jag är så glad för alla som får skuldsanering och kan se ljuset i tunneln^^
Själv har jag endast 4 inbetalningar kvar, sen är jag fri!! Får nypa mig i armen ibland för att förstå att det är helt sant och att jag kommer att få det hur bra som helst snart, efter många långa år med utmätning och sedan sanering.
En undran dock gällande omprövning.
Jag har under åren gjort två omprövningar pga ökad lön, men fått avslag. Nu har jag dock fått en ny tjänst med betydande högre lön (12000:- brutto) som betalas ut med start på Juli-lönen. Jag kommer givetvis skicka in en ny omprövning. Men jag vet ju att det brukar ta tid att få svar (2-3 månader), och då är jag ju nästan klar. Finns det risk att de iom detta förlänger min avbetalningsplan, eller att jag får betala en högre summa retroaktivt..? Eller finns det rentutav en chans att jag får avslag igen, eftersom beslutet bör komma med endast någon månad kvar? Nån som har erfarenhet..?
Allt gott till er alla :face3hearts:

55 dagsrs väntetider just nu. Kan det vetkligen stämma - innan dom ens kikar på ansökan?
Det är ju faktiskt inte lång tid alls. Backa tillbaks nåt år eller mer, så var 120dgr, dvs ca 4 mån innan dom startade med ens ansökan… :)

Jag har noterat att jag har ett utslag som inte försvunnit trots att det gått mer än tre år och att den ingår i saneringen. Hoppas att den nollas snart.
Jag har sett att 4 utslag ligger kvar på mig även då de inkom till KF för mer än 3 år sedan…
Tycker oxå att detta är märkligt då övriga har försvunnit, men just 4 ligger kvar… Gillar de icke ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp