Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hallå på er. Hoppas att någon kan hjälpa mig att förstå.
jag har ansökt om skuldsanering, fick idag besked om att jag INTE får det.
I beslutet har dem skrivit att jag har ca 6000kr över till att betala skulder; efter hyra och levnadskostnader. Undrar hur dem räknar ut detta när dem uppenbarligen inte vet hur dyra mina lån är?

min inkomst är inte hög. Får ut ca 18.000kr efter skatt.
Hyra - ca 5000kr
Resa till/från jobb - ca 1500kr
LÅN - ca. 10.400kr.
Redan där är jag uppe i 17.000kr.
då har jag alltså 1000kr kvar att leva på?

är det någon idé att överklaga?

Avslog dom pga att det inte var skäligt eller pga att du inte var nog insolvent?

Apropå betfri månad. Känner att denna gång kan jag tänka annorlunda. Nu behöver jag inte tänka efter så att de extra pengarna ska räcka till vissa saker på samma sätt för jag vet att nu kommer vi ja full lön inte bara nu i juni utan även sen. Det är en konstig känsla och jag känner fortf behov av att kolla så pengarna ska räcka..Det kommer dom ju göra. Men det är ju bra att det sitter i, så man inte gör nått dumt o börja låna.

Avslog dom pga att det inte var skäligt eller pga att du inte var nog insolvent?
De avslog för att dem anser att jag kan betala detta inom överskådlig tid. Men flera av mina lån har 15 års betalningstid. Så jag ska alltså ”leva” på en tusenlapp cirka i 15 år enligt KFM?

De avslog för att dem anser att jag kan betala detta inom överskådlig tid. Men flera av mina lån har 15 års betalningstid. Så jag ska alltså ”leva” på en tusenlapp cirka i 15 år enligt KFM?

Några av lånen blir väl färdig tidigare än 15 år också då antar jag?

Du kan ju ringa beslutsfattaren och fråga hur dom resonerat.
Det finns ju ingen absolut rättighet till skuldsanering

Mig veterligen är det inte kfm som gjort så du har 1000kr kvar i månaden. Och det är inte såhär det funkar att bli beviljad skuldsanering. Man tar inte hänsyn till din månadskostnad för lån per månad när man beviljar.

Om jag ansöker om Skuldsanering, är ensamstående med 3 barn.

Hur troligt är det att jag får kortare tid än 5år då?
Hur lång tid tror ni jag kan få?

Någon som har barn, som fått betala av kortare tid?
Du är inte ensamstående om du är sambo…

I beslutet har dem skrivit att jag har ca 6000kr över till att betala skulder; efter hyra och levnadskostnader. Undrar hur dem räknar ut detta när dem uppenbarligen inte vet hur dyra mina lån är?

Hyra - ca 5000kr
LÅN - ca. 10.400kr.

Har du sökt sanering så har du väl staplat upp dina lån, räntor samt lånekostnader i ansökan.
Hur mycket har du totalt i lån ?
Sambo, barn ?

Jag har en fundering. Fått beslut om inledande. Ett av lånen är en anhörig borgensman för. Ska borgensman sluta betala in lånet till borgenären? Har med lånet i ansökan om skuldsanering så torde ju vara så att han ska sluta betala eller hamnar då lånet istället på honom?

Jag har en fundering. Fått beslut om inledande. Ett av lånen är en anhörig borgensman för. Ska borgensman sluta betala in lånet till borgenären? Har med lånet i ansökan om skuldsanering så torde ju vara så att han ska sluta betala eller hamnar då lånet istället på honom?
Han kommer få betala precis som vanligt på det lånet tills det är fullt betalt.

Hyra - ca 5000kr
LÅN - ca. 10.400kr.

Låter lite konstigt med deras uträkning vs din.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp