Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Oj, trodde inte att det var möjligt att någon missade det. -:)
Nej hade det handlat om mycket pengar hade jag nog haft bättre koll :D Snarare att det handlar om en dryg tusenlapp som jag bakat in i mina fasta månadskostnader och att det sitter i ryggmärgen när jag snabbplanerar min ekonomi.
Känslan av gratis pengar är dock alltid trevligt.

Det finns foliehattar som faktiskt gör det. Bara att läsa i gruppen "kronofogden - inkasso och skulder" så ser man där hur många foliehattar det finns. Frågan kommer från fler än hundra personer varje år i juni och december. Man skrattar så man kippar av andan nästan.
Aldrig blivit kallad foliehatt förut faktiskt :D

Det finns foliehattar som faktiskt gör det. Bara att läsa i gruppen "kronofogden - inkasso och skulder" så ser man där hur många foliehattar det finns. Frågan kommer från fler än hundra personer varje år i juni och december. Man skrattar så man kippar av andan nästan.
Foliehattar, ja man kan ju kalla folk för vad man vill.

Är det någon grupp på fb? Undrar hur många gånger man blivit omnämnd där..

Det är ett par tusen medlemmar där och ja, jag vet inte vad man ska säga men nivån är väl inte den högsta och många medlemmar är inte heller den skarpaste kniven i lådan. Det är absolut högre nivå i detta forum och i denna tråd kring just ämnet skuldsanering :) De ställer för exempel självklara frågor som kan liknas med "var jag finner jag vad det blir för väder imorgon?"

Det är ett par tusen medlemmar där och ja, jag vet inte vad man ska säga men nivån är väl inte den högsta och många medlemmar är inte heller den skarpaste kniven i lådan. Det är absolut högre nivå i detta forum och i denna tråd kring just ämnet skuldsanering :) De ställer för exempel självklara frågor som kan liknas med "var jag finner jag vad det blir för väder imorgon?"
Finns något annat forum också, dock dött. Fattiga riddare? Ingen vidare ordning där heller.

Nu blir man ju nyfiken...Måste nog kika in där. Fast man kan ju undra hur många som inte "låtsas" vara lite dumma bara för att provocera el nått.

Om jag ansöker om Skuldsanering, är ensamstående med 3 barn.

Hur troligt är det att jag får kortare tid än 5år då?
Hur lång tid tror ni jag kan få?

Någon som har barn, som fått betala av kortare tid?

Nu blir man ju nyfiken...Måste nog kika in där. Fast man kan ju undra hur många som inte "låtsas" vara lite dumma bara för att provocera el nått.
Några finns det säkert

Om jag ansöker om Skuldsanering, är ensamstående med 3 barn.

Hur troligt är det att jag får kortare tid än 5år då?
Hur lång tid tror ni jag kan få?

Någon som har barn, som fått betala av kortare tid?

Någon statistik finns inte, det beror på fler saker än att man har barn.
3 eller 4 år brukar det kortas till

Hallå på er. Hoppas att någon kan hjälpa mig att förstå.
jag har ansökt om skuldsanering, fick idag besked om att jag INTE får det.
I beslutet har dem skrivit att jag har ca 6000kr över till att betala skulder; efter hyra och levnadskostnader. Undrar hur dem räknar ut detta när dem uppenbarligen inte vet hur dyra mina lån är?

min inkomst är inte hög. Får ut ca 18.000kr efter skatt.
Hyra - ca 5000kr
Resa till/från jobb - ca 1500kr
LÅN - ca. 10.400kr.
Redan där är jag uppe i 17.000kr.
då har jag alltså 1000kr kvar att leva på?

är det någon idé att överklaga?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp