Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur hög var din löneökning?
Jag själv omprövade nyss pga ca 4000kr mer i netto ut/mån och till slut fattades det beslut om oförändrad betalplan… :)
Gäller det alla som får en löneökning på 4000? Eller beror det helt o hållet på vem som tar hand om ens omprövning ?

Nån som har pågående skuldsanering och står på en bil eller bostad? Nån som varit med om att borgenärer sökt upp på fordonsregistret eller så under pågående skuldsanering?

Pratade med min kontaktperson på Kronofogden och hon kunde inte ge något rakt svar. Kommer nämligen bli ensamstående med två småbarn och min mamma vill köpa en bättre begagnad bil till mig som jag eventuellt tänkte stå på.
En bil för 20000 bör väl gå? Ska de tvinga en att dälja en dån bil blir det inte mycket kvar med alla omkostnader för försäljning osv

Gäller det alla som får en löneökning på 4000? Eller beror det helt o hållet på vem som tar hand om ens omprövning ?
Säkert många faktorer: hur långt gången man är i skuldsaneringen, kanske även vilken handläggare man får och hens bedömning, etc

Ja du informerade om faktumet att ingen kunde ha åsikt om det där. Jag svarade hepp(kortform av nehepp)
Så skrev jag inte... Kan väl och även frågetecken.
Det är väl fritt att vistas var man vill under sin skuldsanering så länge man följer betalplanen samt är skriven i sin bostad.

Jag har haft turen att få en befordran och en ganska ansenlig löneökning, som absolut kommer att "kvalificera" mig för en ny betalningsplan.

Jag har skickat in ansökan om omprövning till kronofogden, och noterar att de har upp till 3 månaders handläggningstid för tillfället. Och med tanke på kommande semesterperiod så gissar jag att det kan bli ytterligare någon månads väntan för mig.

Kommer min nya betalningsplan gälla från det datumet jag skickade in ansökan, eller från det datum då beslut tas?

Jag vill minnas att jag har läst (i den här tråden) att det gäller från när ansökan skickades in, men jag har varken lyckats hitta informationen här i tråden eller på andra vägar heller.
Jag undrar exakt samma sak. Har också skickat in en omprövning, men pga att jag kommer att få mindre pengar varje månad. Då handläggningstiden är tre månader, så kommer jag alltså leva på mindre än existensminimum under den tiden.

Ni som fått ändrad betalplan efter omprövning, gällde den från beslut eller från det ni skickade in? :)

Jag har haft turen att få en befordran och en ganska ansenlig löneökning, som absolut kommer att "kvalificera" mig för en ny betalningsplan.

Jag har skickat in ansökan om omprövning till kronofogden, och noterar att de har upp till 3 månaders handläggningstid för tillfället. Och med tanke på kommande semesterperiod så gissar jag att det kan bli ytterligare någon månads väntan för mig.

Kommer min nya betalningsplan gälla från det datumet jag skickade in ansökan, eller från det datum då beslut tas?

Jag vill minnas att jag har läst (i den här tråden) att det gäller från när ansökan skickades in, men jag har varken lyckats hitta informationen här i tråden eller på andra vägar heller.
Helt rätt att begära omprövning, troligtvis gäller den nya betalplanen från det att beslut tas.
Bli inte förvånad om omprövningen avslås, trots att du fått en rejäl löneökning. Sista åren kan det vara
en stor skillnad i inkomst jämfört med vad du angav i ansökan.
Välbehövligt med ökning i dessa tider, grattis!

Borde inte vara någon större skillnad med en plan, nollplan beror ju på att betalningsförmågan är 0 eller nära noll
Nej det stämmer ju inte riktigt, de har ju räknat skuldsanering och på min lön har ju betalat kring 6000kr varje månad och fick nu sista året 0 plan pga hänsyn till barn. Så betalningsförmågan har ju inte ändrats det sista året då ja fortfarande har jobb och har inte gått ner i lön eller fått ökade omkostnader med 6000kr.

En bil för 20000 bör väl gå? Ska de tvinga en att dälja en dån bil blir det inte mycket kvar med alla omkostnader för försäljning
Jag undrar exakt samma sak. Har också skickat in en omprövning, men pga att jag kommer att få mindre pengar varje månad. Då handläggningstiden är tre månader, så kommer jag alltså leva på mindre än existensminimum under den tiden.

Ni som fått ändrad betalplan efter omprövning, gällde den från beslut eller från det ni skickade in? :)
Då är det ju tur att denna månad är betalfri… :)
Blev själv lite smått chockad igår när det damp ner ett sms från KF igår, men när jag öppnade sms:et, så stod det att jag inte skulle ”glömma att just denna månad var betalfri…”
Vem glömmer bort det…liksom ?! ;)

Då är det ju tur att denna månad är betalfri… :)
Blev själv lite smått chockad igår när det damp ner ett sms från KF igår, men när jag öppnade sms:et, så stod det att jag inte skulle ”glömma att just denna månad var betalfri…”
Vem glömmer bort det…liksom ?! ;)
Ja den är lite svårt att glömma.

Ja den är lite svårt att glömma.
Extremt svårt! ;)
Juni och december är två månader man verkligen, verkligen är inställd på att betala till skusan.

(är så himla tacksam för att jag har den nya skusan och inte den gamla - både för de betalningsfria månaderna samt för att man betalar hela beloppet till ett enda ställe)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp