Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja det skulle kunna vara folkbokföringsbrott.

Om ni bor tillsammans i hans boende och boendekostnaden där är 15k så kan man ha åsikter om det. Dim boatadskoatnad på 5000 spelar mindre roll eftersom du inte bor där.
Man kan ju dra allt till det svåraste. Om hon har kvar sin lägenhet och betalar hyran där så kan väl ingen ha någon åsikt eller ens veta om att hon är hos sin pojkvän ???

Man kan ju dra allt till det svåraste. Om hon har kvar sin lägenhet och betalar hyran där så kan väl ingen ha någon åsikt eller ens veta om att hon är hos sin pojkvän ???
Hepp.

Jag har haft turen att få en befordran och en ganska ansenlig löneökning, som absolut kommer att "kvalificera" mig för en ny betalningsplan.

Jag har skickat in ansökan om omprövning till kronofogden, och noterar att de har upp till 3 månaders handläggningstid för tillfället. Och med tanke på kommande semesterperiod så gissar jag att det kan bli ytterligare någon månads väntan för mig.

Kommer min nya betalningsplan gälla från det datumet jag skickade in ansökan, eller från det datum då beslut tas?

Jag vill minnas att jag har läst (i den här tråden) att det gäller från när ansökan skickades in, men jag har varken lyckats hitta informationen här i tråden eller på andra vägar heller.

Jag har haft turen att få en befordran och en ganska ansenlig löneökning, som absolut kommer att "kvalificera" mig för en ny betalningsplan.

Jag har skickat in ansökan om omprövning till kronofogden, och noterar att de har upp till 3 månaders handläggningstid för tillfället. Och med tanke på kommande semesterperiod så gissar jag att det kan bli ytterligare någon månads väntan för mig.

Kommer min nya betalningsplan gälla från det datumet jag skickade in ansökan, eller från det datum då beslut tas?

Jag vill minnas att jag har läst (i den här tråden) att det gäller från när ansökan skickades in, men jag har varken lyckats hitta informationen här i tråden eller på andra vägar heller.
Hur hög var din löneökning?
Jag själv omprövade nyss pga ca 4000kr mer i netto ut/mån och till slut fattades det beslut om oförändrad betalplan… :)

Det är väl meningen att man ska skicka in omprövning I god tid innan det börjar gälla men jag har svårt att tro att man blir återbetalningsskyldig pga lång handläggningstid.

Hur hög var din löneökning?
Jag själv omprövade nyss pga ca 4000kr mer i netto ut/mån och till slut fattades det beslut om oförändrad betalplan… :)
Grattis! Skönt med lite extra marginaler!
Min löneökning är "tyvärr" mer än 5000 kr ut netto/mån, så jag har inga tvivel om att betalplanen kommer förändras.

Jag har övertygat mig själv om att även om situationen just nu kanske hade gynnats av en mindre löneökning, så finns det andra saker (pension, framtida lönekurva osv.) som gör att det här är rätt väg att gå.

Det är väl meningen att man ska skicka in omprövning I god tid innan det börjar gälla men jag har svårt att tro att man blir återbetalningsskyldig pga lång handläggningstid.
I mitt fall började min nya lön gälla från och med kommande månadsskifte efter befordran, så det fanns inte riktigt möjlighet för mig att skicka in ansökan tidigare.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp