Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Och blir det problem pga råden så är det bara att bita ihop och kolla om hoppfull mfl kan betala skulderna åt dig. Toppen med alternativa lösningar :)
Wow, sarkasm och passiv aggressivitet i en enda mening.
Vilka problem kan det bli exakt menar du? :D
”Hej, vi har upptäckt att du umgås väldigt mycket med XX och sover där ofta, så nu häver vi din skuldsanering”?

Wow, sarkasm och passiv aggressivitet i en enda mening.
Vilka problem kan det bli exakt menar du? :D
”Hej, vi har upptäckt att du umgås väldigt mycket med XX och sover där ofta, så nu häver vi din skuldsanering”?
Vare sig sarkastisk eller någon aggressivitet. Det är bra med en plan b om skuldsaneringen upphävs och då kan man börja hos någon vars råd man följt.

Jag blir ganska ofta förvånad över hur en del inkassobolag får fram en del information. Dom har vaskat fram betydligt konstigare saker än att folk är sammanboende men låtit bli att anmäla det.

Nån som har pågående skuldsanering och står på en bil eller bostad? Nån som varit med om att borgenärer sökt upp på fordonsregistret eller så under pågående skuldsanering?

Pratade med min kontaktperson på Kronofogden och hon kunde inte ge något rakt svar. Kommer nämligen bli ensamstående med två småbarn och min mamma vill köpa en bättre begagnad bil till mig som jag eventuellt tänkte stå på.

Nån som har pågående skuldsanering och står på en bil eller bostad? Nån som varit med om att borgenärer sökt upp på fordonsregistret eller så under pågående skuldsanering?

Pratade med min kontaktperson på Kronofogden och hon kunde inte ge något rakt svar. Kommer nämligen bli ensamstående med två småbarn och min mamma vill köpa en bättre begagnad bil till mig som jag eventuellt tänkte stå på.

Ja det om något är ju ganska lätt att hitta igen

Bästa är ring skusan och fråga vad den får kosta, till mig sa dom 35tusen.

Hur är det med skuldsanering och husdjur sim tillexempel en hund, får man ha en hund ?

Hur är det med skuldsanering och husdjur sim tillexempel en hund, får man ha en hund ?
Jag ringde ju skusan men hon hade inget bra svar. ”Klart man ska kunna ha bil men kanske inte för dyr” ”Vi kommer ju aldrig kolla men kanske nån borgenär stör sig på det”.. Fattar inte hur det INTE kan finnas tydligare regler för detta

Som vanligt hjälper det inte så mycket att ringa, något bindande besked får man inte ändå

hund får du väl ha om du vill men du får inte behålla pengar till mat eller vård eller liknande för hunden.

Jag ringde ju skusan men hon hade inget bra svar. ”Klart man ska kunna ha bil men kanske inte för dyr” ”Vi kommer ju aldrig kolla men kanske nån borgenär stör sig på det”.. Fattar inte hur det INTE kan finnas tydligare regler för detta

Nej det kan vara svårt att förstå men jag tycker det finns skapligt med ramar på området, i alla fall på indrivningssidan och skusan brukar apa efter.

Nja jag fick till svar att jag fick ha för max 35tusen värde för att ta mig till jobbet så.... klart man kan borgänerer kan självklart överklaga allt möjligt men skuldsanering kör ju över det överklagandet. Har för mig att de står i mitt beslut att jag får ha en bil till ett värde utav 35tkr.

Sen kanske värde är svårt att avgöra exakt men någon tusen lapp upp eller ner tror ja gör inget då bilhandlare sidor bedömmer olika. Men självklart om de skiljer en 15 20tusen då kan de bli problem.

Som vanligt hjälper det inte så mycket att ringa, något bindande besked får man inte ändå

hund får du väl ha om du vill men du får inte behålla pengar till mat eller vård eller liknande för hunden.
Tack för svar har nollplan nu så har möjlighet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp