Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Som JAG har förstått de både här i forumet och på skusan ska man ha en bestående ökning utav sin månadsinkomst på 3-5000kr brutto Per månad. Summan svajar lite.
Så som jag har uppfattat skusan är de ett gensomnitt på ett år.

netto, inte brutto

Omprövning är ju det enda du kan göra. Det lät som märklig konstruktion så räkna inte med att det går smärtfritt att få igenom det.
Han har i hela sitt liv trott att han inte kunde få barn då han försökte med sin exfru under hur många år som helst. Vi har väl egentligen aldrig varit ihop så, utan mest liksom hängt, det är alltså ingen planerad graviditet. Jag kommer ha kvar min lägenhet och han har sin. Jag kommer vara hos honom då han bor större, men sen av diverse anledningar så kommer barnet mestadels vara hos honom. Är det verkligen så märkligt?

Enligt lagen är ni sambos som att ni har huvudsaklig vila i samma lägenhet inklusive ett gemensamt barn således är alla premisser uppfyllda och ni har försörjningsplikt till varandra.

jag säger inte att KFM kommer att anse så för jag vet inte men ni bockar i alla rutor.
Och bor han där ska han såklart betala halva hyran osv osv.
Okej, så det bästa är att ompröva och sen ompröva igen när vi ”flyttar isär”? Han är höginkomsttagare så jag kommer ju få behålla de där 5000 bara isf, och det räcker ju inte ens till min hyra så då innebär det ju att jag står utan boende när barnet är stort nog?
Vet inte alls hur jag ska tänka… Kan ju inte vara den första som skaffat barn med en särbo…?

Han har i hela sitt liv trott att han inte kunde få barn då han försökte med sin exfru under hur många år som helst. Vi har väl egentligen aldrig varit ihop så, utan mest liksom hängt, det är alltså ingen planerad graviditet. Jag kommer ha kvar min lägenhet och han har sin. Jag kommer vara hos honom då han bor större, men sen av diverse anledningar så kommer barnet mestadels vara hos honom. Är det verkligen så märkligt?

Ja det kan te sig så.

Okej, så det bästa är att ompröva och sen ompröva igen när vi ”flyttar isär”? Han är höginkomsttagare så jag kommer ju få behålla de där 5000 bara isf, och det räcker ju inte ens till min hyra så då innebär det ju att jag står utan boende när barnet är stort nog?
Vet inte alls hur jag ska tänka… Kan ju inte vara den första som skaffat barn med en särbo…?
Nu vill jag inte mena illa eller något men du har råd med hyran för enligt lag är han försörjningspliktig mot dig baserat på dom förhållande ni bor ihop.

vet inte vad minsta förbehållsbeloppet är så kan inte svara på hur mycke eller lite du får behålla.

ompröva och förklara allt så får du svar.

Hej! Jag går just nu hos budget och skuldrådgivaren och vi kollar möjligheterna till en skuldsanering. Jag är sambo och vi bor i en hyresrätt med ett femårigt barn. Hyran ligger på 8000. Hur mkt kommer jag få från saneringen om sambon pluggar (ingen inkomst) och hur mycket skulle jag få om sambon jobbade? (Brutto 31k)

Nu vill jag inte mena illa eller något men du har råd med hyran för enligt lag är han försörjningspliktig mot dig baserat på dom förhållande ni bor ihop.

vet inte vad minsta förbehållsbeloppet är så kan inte svara på hur mycke eller lite du får behålla.

Sambolagen verkar inte reglera försörjningsplikt, vilken lag reglerar det, för det var nyheter för mig, att sambos enligt lag har försörjningsplikt.
Skuldsaneringslagen lutar väl sig på UB vid beräkning av betalutrymme och räknar med att han ska stå för sin andel utifrån sin inkomst, vilket om han tjänar väldigt bra kan innebära att att ts får behålla ruskigt lite.

Haft samtal med flera som försökt hålla sig undan löneutmätning genom att jobba mindre, det dom inte tänker på är att när man märker det så räknar man bara om med nya lönen och dom får behålla ännu mindre.
Finns dom som gör så gång på gång och inte inser att dom får mindre och mindre kvar, och att make/maka/sambo får stå för större delar av kostnaderna. Att man inte tycker sig ha delad ekonomi påverkar inte det hela.

Något lägsta förbehållsbelopp finns inte pga att det proportioneras, om ts har 5000 kr i månaden i föräldrapenning och sambon tjänar 20 miljoner i månaden så får nog ts inte behålla mer än 1 eller 2 kronor per dag netto.

Så han kommer få betala min lägenhet också? Plus hans egen boendekostnad på 15000? När det är jag som kommer bo tillfälligt hos honom?
Kanske får ge honom ensam vårdnad istället

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp