Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är kört hur ni än gör. Har ni släppt era skulder så hamnar ni med utmätning el sanering.
Vadå kört? Det är en skuld som gått till kfm, inga andra? Min fråga var hur lång tid det tar innan man får utmätning på den?

Jag är fortfarande lite orolig. Brorsan ville ge mig pengar för att jag och barnet ska kunna åka till han i sommar. KF har nyss startat upp en utredning om löneutmätning (och jag väntar på svar om ev skuldsanering). Förra gången de utredde kom de fram till att det saknades betalningsutrymme. Vi lever redan på existensminimum och skatteåterbäringen drog de givetvis (det var bara bra, det tar någon del av räntor iallafall) men om man får pengar av någon kan de se och dra det om de tycker att det är överskott? Hur gör de, kollar de ens konton alls?
Saneringen gör visst inte det, men avdelningen som sköter löneutmätning då, gör de det?

Vadå kört? Det är en skuld som gått till kfm, inga andra? Min fråga var hur lång tid det tar innan man får utmätning på den?
Jag menade inte ordagrant kört utan bara kommentera ts och menade att det inte är någon skillnad om anmärkning är pga skuldsaldo eller skuldsanering.

Jag är fortfarande lite orolig. Brorsan ville ge mig pengar för att jag och barnet ska kunna åka till han i sommar. KF har nyss startat upp en utredning om löneutmätning (och jag väntar på svar om ev skuldsanering). Förra gången de utredde kom de fram till att det saknades betalningsutrymme. Vi lever redan på existensminimum och skatteåterbäringen drog de givetvis (det var bara bra, det tar någon del av räntor iallafall) men om man får pengar av någon kan de se och dra det om de tycker att det är överskott? Hur gör de, kollar de ens konton alls?
Saneringen gör visst inte det, men avdelningen som sköter löneutmätning då, gör de det?

I skuldsaneringsprövning kollas inget, du skriver i skuldsaneringstråden så jag räknar med att det var vad frågan gällde.

Tack för responsen.
när du sedan gick upp till 70% från 66% sista året som du säger.
behövde du ompröva lönen eller behövde du ens göra någonting överhuvudtaget? För det räknas ju som en löneökning vilket i så fall ska omprövas eller?
Jobbar i vården o de löneökningar vi får spec då man jobbar deltid är inte i närheten av att behöva omprövas. Nu fick jag ju dessa 70 % i april detta år o då var ju jag nästan klar m min sanering.
Sen är det ju så att de normala löneökningarna man får varje år omprövar man inte om man inte har fått ett jättepåslag som skulle göra att bet.utrymmet ökar m 4000-5000 kr/mån.

Har en fundering...Jag noterar att på min UC så står de fortf att jag har tre lån/krediter... Alla dessa ingick i min sanering o borde enl mej vara borta därifrån. Tex Handelsbanken dom avslutar för att sen lägga in dem igen. Och kollar jag min internetbank så ser det ut som jag fortf har lån hos dem. Det stör mej då jag vill ha rent!
Funderar lite om det kan vara så det försvinner först när KFM/SKULDS gjort sista utbetalningen i juli till borgenärerna?
Hur har det varit för er andra?

För övrig...Så fantastiskt skönt att vara en "normal" människa igen då det kommer till ekonomi. Inte köpt kläder el gått till tandl på fem år...Fortf så blir jag så snål vid blotta tanken att jag är tvungen köpa vissa saker i kläd/skoväg..

Alltså, dom behöver ju inte ta bort skulderna om dom inte vill det. En skuldsanering får inte skulder att försvinna, en skuldsanering innebär att rätten att få betalt upphör, vilket ofta innebär att man avskriver skulden, men det finns inget krav på det.

Alltså, dom behöver ju inte ta bort skulderna om dom inte vill det. En skuldsanering får inte skulder att försvinna, en skuldsanering innebär att rätten att få betalt upphör, vilket ofta innebär att man avskriver skulden, men det finns inget krav på det.
Så de lån jag hade i handelsbanken kommer alltså fortf stå kvar hos banken som en skuld trots att dom inte kommer få ett öre mer efter nästa utb fr KFM?? Är inte tanken att vara skuldfri efteråt...Nu syns det ju som att jag inte är det.

Så de lån jag hade i handelsbanken kommer alltså fortf stå kvar hos banken som en skuld trots att dom inte kommer få ett öre mer efter nästa utb fr KFM?? Är inte tanken att vara skuldfri efteråt...Nu syns det ju som att jag inte är det.

Hur ska jag veta vad Handelsbanken tänkt sig? Dom har inte rätt till betalning, det är det skuldsaneringslagen verkar vara till för, läste inte hela nu dock

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp