Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jag har haft löneutmätning i cirka 25 månader. Det har tillkommit ärenden undertiden. Har nu cirka 550 000 i skulder varav en stornpå 270 000 som ökar med 5000 kr i ränta varje månad. Denna stor tillkom till krf för ngra månader sen. Men är lånad 2018
Resten är fördelat på cirka 20 ärenden.

Jag har betalat cirk 250 000 i utmätning senaste 2 åren så många skulder har minskat väldigt mkt. Men inser att det blir omöjligt pga av den stora skulden ökar så mkt nu. Så skulderna ökar ist för minskar.

har nu ansökt om skuldsanering.

jag har ett barn på 4 år som bor hos mig på deltid. Har 35000 i månaden i fast lön och hyra på 10 000kr per månad. Det jag ansöker om sanering för avser endast sånt som ligger hos krf då det är mina end skulder.

skulder har tillkommit pga över konsumtion under studier fråmst i början av 2014 sen bara ökat tilös det inte gick mer 2019 ish

just nu så drar de cirka 7000 i månaden.
Tror ni jag kan få godkänt? Enl deras uträkning så blir jag godkänd men då har de räknat snitt på 12% ränta och det stora lånet jag har säkert dubbla räntan….
Nej du söker på samtliga skulder du har.

Tack för svar :)

men det blir ju himla svårt att byta lägenhet för att minska kostnade

1. anmärkningar
2. Närhet till befintlig förskola för bpda föräldrar då vi inte bor ihop.

Tänker att jag redan lever på för förbehållsbelopp och gjort i två år.
En fråga som kommer vara viktig att svara på är vad du har aktivt gjort för att kunna betala de du är skyldig pengar.

Samt att du behöver svara på vad du har gjort för att sluta överkonsumerar. Frågan kan även dyka om vad orsaken till din överkonsumtion är.

En fråga som kommer vara viktig att svara på är vad du har aktivt gjort för att kunna betala de du är skyldig pengar.

Samt att du behöver svara på vad du har gjort för att sluta överkonsumerar. Frågan kan även dyka om vad orsaken till din överkonsumtion är.
1 börjat jobba heltid + bytt jobb och ökat inkomsten ngt efter studier och haft utmättning i två år och då ”betalt” varje månad.
2 insett problemet och gör månadsbudget för att få pengarna räcka till

Tror du 550 k är för låg summa?

Både jag och min man har skickat in ansökan om skuldsanering. Jag har skulder på 1 miljon och min man likaså. Jag har lön på ca 30k i månaden och han har 38k.
vi har två barn och bor i hus som vi hyr av mina föräldrar.
Hur stor är chansen att man inte får inledande? Och hur stor är chansen till att vi båda får sanering?
en annan fråga är att en skuld har gått till kfm för min man på ca 54 k, vi kommer inte kunna betala den, hur lång tid tar det för kfm att utmäta hans lön? Hinner vi få besked om inledning innan det är kört?

Både jag och min man har skickat in ansökan om skuldsanering. Jag har skulder på 1 miljon och min man likaså. Jag har lön på ca 30k i månaden och han har 38k.
vi har två barn och bor i hus som vi hyr av mina föräldrar.
Hur stor är chansen att man inte får inledande? Och hur stor är chansen till att vi båda får sanering?
en annan fråga är att en skuld har gått till kfm för min man på ca 54 k, vi kommer inte kunna betala den, hur lång tid tar det för kfm att utmäta hans lön? Hinner vi få besked om inledning innan det är kört?
Det är kört hur ni än gör. Har ni släppt era skulder så hamnar ni med utmätning el sanering.

Skickade in idag. Det var en bekräftelse via kivra.. kanske är automatiserat när man använder deras e-tjänst.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp