Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har ju blivit klar med min sanering nu i maj. Men jag jobbade ca 66 % då jag fick min beviljad. Fick lite ökad tjänst nu sista året, ca 70 %. Innan saneringen jobbade jag nog mer än heltid. Tog alla pass jag kunde o fick under flera års tid tills kroppen började säga ifrån.
Min handläggare i Kalmar ifrågasatte aldrig detta genom att kräva att jag behövde jobba heltid som jag ju sett i denna långa tråd att många fått avslag för.
Tack för responsen.
när du sedan gick upp till 70% från 66% sista året som du säger.
behövde du ompröva lönen eller behövde du ens göra någonting överhuvudtaget? För det räknas ju som en löneökning vilket i så fall ska omprövas eller?

Tror ni det går snabbare att få svar på sin amsökan om man redan har utmättning av lön samt att all skulder en söker om finns hos krf redan med utslag? + har barn.

eller går det runt 50 dagar innan de ens tittr på ansökan?

Tror ni det går snabbare att få svar på sin amsökan om man redan har utmättning av lön samt att all skulder en söker om finns hos krf redan med utslag? + har barn.

Det är samma tid för alla, runt 10 veckor, tyvärr…

Samma för alla.

jag har haft löneutmätning i cirka 25 månader. Det har tillkommit ärenden undertiden. Har nu cirka 550 000 i skulder varav en stornpå 270 000 som ökar med 5000 kr i ränta varje månad. Denna stor tillkom till krf för ngra månader sen. Men är lånad 2018
Resten är fördelat på cirka 20 ärenden.

Jag har betalat cirk 250 000 i utmätning senaste 2 åren så många skulder har minskat väldigt mkt. Men inser att det blir omöjligt pga av den stora skulden ökar så mkt nu. Så skulderna ökar ist för minskar.

har nu ansökt om skuldsanering.

jag har ett barn på 4 år som bor hos mig på deltid. Har 35000 i månaden i fast lön och hyra på 10 000kr per månad. Det jag ansöker om sanering för avser endast sånt som ligger hos krf då det är mina end skulder.

skulder har tillkommit pga över konsumtion under studier fråmst i början av 2014 sen bara ökat tilös det inte gick mer 2019 ish

just nu så drar de cirka 7000 i månaden.
Tror ni jag kan få godkänt? Enl deras uträkning så blir jag godkänd men då har de räknat snitt på 12% ränta och det stora lånet jag har säkert dubbla räntan….

jag har haft löneutmätning i cirka 25 månader. Det har tillkommit ärenden undertiden. Har nu cirka 550 000 i skulder varav en stornpå 270 000 som ökar med 5000 kr i ränta varje månad. Denna stor tillkom till krf för ngra månader sen. Men är lånad 2018
Resten är fördelat på cirka 20 ärenden.

Jag har betalat cirk 250 000 i utmätning senaste 2 åren så många skulder har minskat väldigt mkt. Men inser att det blir omöjligt pga av den stora skulden ökar så mkt nu. Så skulderna ökar ist för minskar.

har nu ansökt om skuldsanering.

jag har ett barn på 4 år som bor hos mig på deltid. Har 35000 i månaden i fast lön och hyra på 10 000kr per månad. Det jag ansöker om sanering för avser endast sånt som ligger hos krf då det är mina end skulder.

skulder har tillkommit pga över konsumtion under studier fråmst i början av 2014 sen bara ökat tilös det inte gick mer 2019 ish

just nu så drar de cirka 7000 i månaden.
Tror ni jag kan få godkänt? Enl deras uträkning så blir jag godkänd men då har de räknat snitt på 12% ränta och det stora lånet jag har säkert dubbla räntan….
Bra lön, låg skuld och dyr hyra är nog inte aktuellt för sanering. Hade du haft runt miljon så kanske , har läst hela denna tråd och tror ingen har fått beviljat med dessa siffror.

Bra lön, låg skuld och dyr hyra är nog inte aktuellt för sanering. Hade du haft runt miljon så kanske , har läst hela denna tråd och tror ingen har fått beviljat med dessa siffror.
Ahha men värt att test då. Kändes hopplöst när man ser att skulden ökar trots betalningar varje månad.

hyran är inte så mkt om man bor i sthlm är det standard. Hyresrätt. Har även barn. Kan det vara till hänseende?

Ahha men värt att test då. Kändes hopplöst när man ser att skulden ökar trots betalningar varje månad.

hyran är inte så mkt om man bor i sthlm är det standard. Hyresrätt. Har även barn. Kan det vara till hänseende?
Har du tur hoppar folk med lite mer erfarenhet in i tråden men det finns maxtak för hyra mm.
Det är gratis att söka och alla kan göra det men ha en plan b i beredskap. Vem vet det kan ju gå vägen också….

Har du tur hoppar folk med lite mer erfarenhet in i tråden men det finns maxtak för hyra mm.
Det är gratis att söka och alla kan göra det men ha en plan b i beredskap. Vem vet det kan ju gå vägen också….
Tack för svar :)

men det blir ju himla svårt att byta lägenhet för att minska kostnade

1. anmärkningar
2. Närhet till befintlig förskola för bpda föräldrar då vi inte bor ihop.

Tänker att jag redan lever på för förbehållsbelopp och gjort i två år.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp