Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om man får en så pass löneökning så man gör en omprövning och KF kommer fram till att man ska betala mer, blir det även att man ska betala in det retroaktivt?
Tänker om det tar typ 3 månader för denna omprövning som det verkar kunna ta ibland.

E nfråga bara, hur begär man omprövning av förbehållsbeloppet, allt har ju som bekant skenat iväg i kostnader.

Fick löneök med 2500 idag, ska jag göra en omprövning?

Jag hjälper en äldre anhörig på 70+ med en ansökan där tyvärr hen fick avslag. Hens skulder är gamla 20-30 år och hen kan aldrig betala tillbaka. Hen har gjort allt för att minska på antalet skulder genom att trots sin höga ålder städa och laga mat hos äldre och sålt allt hon kan på blocket Men hon får avslag på att hon ibland glömt svara i telefon när handläggaren ringer och att svar via brev inkommit 1-2 dagar för sent. Alltså hen har inte aktivt deltagit i arbetet..Men Hallå? Hen är 70+ lider av nervösa besvär, glömmer saker, har giftstruma och massa andra sjukdomar. Hen har svarit så fort hen kan och redovisat allt i brev....Skall man överklaga? Eller söka på nytt direkt? Tror att överklagan kan ta lång tid. Tingsrätten i Malmö har säkert massa andra ärenden som går före just nu...Just nu har KFM endast 44 dagars handläggning innan de börjar arbeta med ansökan....
Och jaaaa avslaget gjordes av en handläggare i Kalmar

Finns ingen avskrivningstid på lån, sålänge borgenären påminner om skulden en gång var tionde år. Utmätning kan göras hela livet.

Programmet har några år på nacken, men 2015 beräknades i vart fall 25 000 fortfarande ha kvar skulder sedan bopriskraschen på 90-talet

Då man undrar vad är det som håller dem kvar i sverige, jag hade valt börja leva ett nytt liv någon annan stans än att vara kvar skuldsatt för evigt.
Anledning måste vara att dessa personer har förmåner eller egendomar som är mycket mer värda än deras skulder.

Då man undrar vad är det som håller dem kvar i sverige, jag hade valt börja leva ett nytt liv någon annan stans än att vara kvar skuldsatt för evigt.
Anledning måste vara att dessa personer har förmåner eller egendomar som är mycket mer värda än deras skulder.
För egen del har jag gravar att vårda som är mycket gamla, har dock inte planerat att skuldsätta mig till den milda grad att landsflykt är lösningen.
De kanske är krigsplacerade? (ja, ironi)
Har man varit skuldsatt så länge kanske det är det enda som man känner till?
Kanske skillnad mellan löneutmätning och skuldsanering är för liten för att orka bry sig?
Kanske man inväntar döden?
Man kanske inte kan ge upp matjesill?
Jordgubbar?
Ska jag fortsätta?

Jag har haft 40 timmars vecka från maj 2020 till april 2022 hos samma arbetsgivare (är tillsvidareanställd) men valde för en månad sedan att själv gå ned till 37,22 timmar i veckan som motsvarar cirka 97%. Förlorar inte en krona på det eftersom jag kan styra min lön och få allt mellan 28-32 tusen efter skatt i månaden (ibland mer beroende på antal rödar dagar i månaden och söndagar som infaller). Kfm har räknat på att jag får ut 28k efter skatt i månaden. I torsdags fick jag ut för exempel 31.360 kr efter skatt och hade ändå bara jobbat 37,22 timmar per vecka i april och inte 40 timmars vecka.

nu skrev jag medvetet gå ner i tid, så att borgenärerna får mindre i mitt inlägg…

Hej! Jag fick beslut om skuldsanering den 6/5 (beslut, ej inledande) och jag är verkligen tacksam för det.
Men nu har det gått över tre veckor från beslut och hur vet jag då att beslutet verkligen har vunnit laga kraft, dvs ingen har överklagat? Tack för svar!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp