Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ni med pågående skuldsanering.

Hur har de gått under åren med deklaration, har ni fått något tillbaka?

har sett att vissa regristerar ränta hur fungerar det praktiskt taget?
Några tusenlappar har det blivit båda första åren.
Inga gigantiska belopp men all extra är ju välkommet.

Om man får ett arv ska man ju ompröva att man vill betala mer. Gjorde det så fort jag fick reda på att jag skulle ärva. Har 3 år kvar på min sanering. ursprunglig skuld 800000 skulle betala 573000. är det så att arvet dras från det ursprungliga beloppet Ngn som vet jag ärver 350000

15 inbetalningar till sen är det klart , Dec 2023 tiden har gått fort och allt fortlöper efter plan, gjort två st omprövningar pga ökad och minskad inkomst och en nu en under utredning då min sambo är långtidssjukskriven. Känner att jag alltid blivit bra bemött av alla jag pratat med på kfm.
Härligt!

Om man får ett arv ska man ju ompröva att man vill betala mer. Gjorde det så fort jag fick reda på att jag skulle ärva. Har 3 år kvar på min sanering. ursprunglig skuld 800000 skulle betala 573000. är det så att arvet dras från det ursprungliga beloppet Ngn som vet jag ärver 350000
Omprövning direkt och förmodligen får du betala in arvet som ett engångsbelopp alternativ få upphävd skuldsanering då du kan betala av större delen av lånen.

Har ju lyckats tappat bort min betalplan, ironiskt nog har jag förmodligen lagt den på ett särskilt ställe just för att jag ska ha koll på den, suck.

Hursomhelst, juni är ju betalfri, men är det inbetalningen i slutet på juni det gäller eller nu i slutet på maj?
Jag brukar tänka lön innan julafton och lön innan midsommarafton
Dvs lön som inkommer i juni och december

Ni med pågående skuldsanering.

Hur har de gått under åren med deklaration, har ni fått något tillbaka?

har sett att vissa regristerar ränta hur fungerar det praktiskt taget?
Jag har förstått att är det under 10 000 kr så är det OK att behålla.
De som vet bättre får gärna rätta mig om jag har fel

Omprövning direkt och förmodligen får du betala in arvet som ett engångsbelopp alternativ få upphävd skuldsanering då du kan betala av större delen av lånen.
Nej, inget upphävande av skuldsanering när man själv ansöker. Bara eventuellt ett annat beslut som i detta fall där arvet räknas in som ett engångsbelopp.
Dom häver inte en skuldsanering, för vad sker då ?! Jo, att hen ramlar tillbaks på löneutmätning med resterande skuld…och det kan inte ambitionen vara när gäldenär vill, genom en omprövning, göra rätt för sig!

Nej, inget upphävande av skuldsanering när man själv ansöker. Bara eventuellt ett annat beslut som i detta fall där arvet räknas in som ett engångsbelopp.
Dom häver inte en skuldsanering, för vad sker då ?! Jo, att hen ramlar tillbaks på löneutmätning med resterande skuld…och det kan inte ambitionen vara när gäldenär vill, genom en omprövning, göra rätt för sig!
Hela skulden blir ju betald i och med att summan på arvet och tre år med skuldsanering om man tittar på vad ta kommer att återbetala under fem år. Kan det bli så att en 0 plan upprättas ?

skulden som omfattar skuldsaneringen blir ju betald men då återstår pengarna från den ursprungliga summan som var 800 från början

skulden som omfattar skuldsaneringen blir ju betald men då återstår pengarna från den ursprungliga summan som var 800 från början
Ja fast 800000 minus arvet plus fem åren borde bli mer än 800000 iofs så ingår inte någon ränta där så det kanske går jämt upp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp