Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick erbjudande att gå in och handlägga skuldsanering för ett par år sedan. Ganska nöjd med beslutet jag tog då
Kan jag förstå, är en gigantisk röra känns det som. Livet förändras för folk hela tiden och därefter förändras betalningsplaner m.m.
Från man ansökte tills inledande kan saker förändras väldigt mycket.

Kan jag förstå, är en gigantisk röra känns det som. Livet förändras för folk hela tiden och därefter förändras betalningsplaner m.m.
Från man ansökte tills inledande kan saker förändras väldigt mycket.
Handläggningen skulle säkert gå bra, dom har skapligt systemstöd men att sitta i telefon dag ut och dag in med samma personer i flera år, vars ärenden man redan är klar med och inte gör ett dugg mer med skulle jag inte orka med, och samtidigt försöka låta engagerad...

Nej, barnbidrag kommer även från FK och de får man inte behålla utöver.
Alla bidrag för barn skall dras av från förbehållsbeloppet
Jag menade att den summan du har på pappret är den totala summan minus det du får från fsk.

Handläggningen skulle säkert gå bra, dom har skapligt systemstöd men att sitta i telefon dag ut och dag in med samma personer i flera år, vars ärenden man redan är klar med och inte gör ett dugg mer med skulle jag inte orka med, och samtidigt försöka låta engagerad...
Jaha, min förståelse är att efter inledande är klart skall man vända sig till kundtjänst och om man vill/ska göra omprövning skall man antingen ange det på KFM's hemsida (inte förstått vart än) eller skicka ett mail. Då får man en ny handläggare som tar han om ärendet om dom väljer att gå vidare med det annars får man väll ett brev i kiva att ingen förändring skall göras. Så ser inte varför man ska tjata på sin handläggare?

Jag menade att den summan du har på pappret är den totala summan minus det du får från fsk.
Nope, det som står på papperet är endast barnbidragen (allt stämde med dom när jag tog bort kvittningen, trodde den skulle räknas med men Lasseman sa att dom inte räknar med det.
Däremot är inte underhållsbidraget medräknat när jag kollar i den kolumnen.

Jaha, min förståelse är att efter inledande är klart skall man vända sig till kundtjänst och om man vill/ska göra omprövning skall man antingen ange det på KFM's hemsida (inte förstått vart än) eller skicka ett mail. Då får man en ny handläggare som tar han om ärendet om dom väljer att gå vidare med det annars får man väll ett brev i kiva att ingen förändring skall göras. Så ser inte varför man ska tjata på sin handläggare?
Nej jag ser inte det heller, men det är så många här gör. Ringer "sin handläggare" som ändå inte har något som helst mandat att göra något, tar bara upp tid och får andra att vänta längre på besked.

Nej jag ser inte det heller, men det är så många här gör. Ringer "sin handläggare" som ändå inte har något som helst mandat att göra något, tar bara upp tid och får andra att vänta längre på besked.
Okej, hade tyckte de va drygt om jag va handläggare

Har gjort upp en lista med frågor imorgon och noterar de så har jag sånt sparat under hela tiden som referat för att slippa ringa runt

Okej, hade tyckte de va drygt om jag va handläggare

Har gjort upp en lista med frågor imorgon och noterar de så har jag sånt sparat under hela tiden som referat för att slippa ringa runt

Det rings om utmätningsbeslut också kan tilläggas, särskilt om det är bostäder som utmätts, men de besluten är lite mer begränsade i tid. Ett hus som utmätts är oftast inte aktuellt mer än 3-4 månader, i värsta fall drygt ett år. Utmätning på ett konto är aktuellt någon dag, sen finns det inte mer att prata om där. Skuldsaneringen lever på och kan generera frågor i 5 år.. ibland i 7år

Hej på Er,

Hur mkt påverkar en "färsk" UC-förfrågan från en låneförmedlare, tex. Lendo eller liknande möjligheterna till skuldsanering. Jag är införstådd med att färska lån är helt uteslutet vid en ansökan om skuldsanering.
Men en förfrågan utan att personen i fråga valde något lån, eller helt enkelt inte fick erbjudande, hur negativt påverkar detta?

Tackar!

Hej på Er,

Hur mkt påverkar en "färsk" UC-förfrågan från en låneförmedlare, tex. Lendo eller liknande möjligheterna till skuldsanering. Jag är införstådd med att färska lån är helt uteslutet vid en ansökan om skuldsanering.
Men en förfrågan utan att personen i fråga valde något lån, eller helt enkelt inte fick erbjudande, hur negativt påverkar detta?

Tackar!
Det är ju inget kronofogden ser alls, utan isåfall något någon borgenär kommer påpeka. Det borde bli lite problem få man inte brutit mönstret att försöka skuldsatta sig

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp