Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag hade liknande skulder och samma ålder. Visste att sanering skulle bli nekat.

Så jag köpte mer och mer på avbetalning. Tog alla lån som fanns kvar, köpte telefoner på avbetalning på alla sidor jag kunde hitta. Elektronik, allt som gick tog jag på avbetalning.

Tillslut var jag uppe i över miljonen i skuld och då fick jag sanering godkänd ett år efter jag drog på mig den sista skulden.

Hade jag försökt att betala allt själv hade det tagit mycket längre tid. Jag gjorde det som var smartast för mig, plus att jag fick lös säkert 200.000 genom allt jag sålde så jag lever ganska bra under saneringen med, som en vanlig svensk lön.

Är du redan hos kronofogden är det kört. Bara hoppas du har hög ränta på det mesta så det ökar snabbt.
Låter inte som att din sanering var dig värd när du skriver detta. Menar inget illa men det finns många därute som jobbat järnet av sig för att få en sanering medan du inte tar det seriöst.

Hej!

Jag har varit i din sist med lite lägre skulder ( 400.000 kr ) och ensamstående med barn. Hade utmätning på lönen och precis som hos dig så gick skulderna inte ner utan endast räntor som betalades om ens det. Ansökte aldrig om skuldsanering men i december 2020 ringde jag alla inkassobolagen och kom överens om avbetalningsplaner. De tjänade på avbetalningsplanerna eftersom de inte fick speciellt mycket av löneutmätningen. De kallade även tillbaka alla skulder från kronofogden. Innan sommaren 2021 tog jag trots anmärkningar ett lån, och förhandlade ner mina räntor med inkassobolagen och slutbetalade alla mina skulder. Idag sitter jag med ett lån som jag betalar av. Men inga skulder. Betalade min sista skuld idag, som jag inte visste om att jag hade när jag började med allt detta. Om 4 dagar försvinner min sista anmärkning och jag är en fri människa. Vill också tillägga att min löneutmätning var på 7500 kr per månad, mina avbetalningar till inkassobolagen var 16 000 kr per månad Totalt och lånet betalar jag av 6000 kr på. Egentligen har jag avtal på 3000 men vill bli klar fortare. Så ge inte upp hoppet. Skuldsanering är tuff att få igenom och en ung person som inte har superstora skulder kommer inte att få igenom en. Men om du tar tag i det själv och kämpar så kommer du att klara det. Om du inte har barn så skaffa kanske ett extra jobb så att du kan få ekonomin att gå runt. Oavsett inget är omöjligt! Och kfm vill inte försvåra något för dig, tvärtom så har jag upptäckt att de är hjälpsamma så gott de går, dock har de inte speciellt mycket att säga till om när de gäller skulderna mer än att de beslutar om en skuld och om löneutmätningen. Det är därför man inte kan göra upp avbetalningsplaner med kronofogden utan med inkassobolagen.
Lycka till!

Inland blir man lite ledsen att folk inte sökt skuldsanering.
Räknade på en persons löneutmätning. Skulle ta sisådär 67000 år att betala av i nuvarande takt, så skuldfri gick ju ja, men med all sannolikhet död långt innan.

Hej!

Någon som vet vad som händer när en skuldsanering avbryts? Dem skulderna som ingått i skuldsanerigen, hamnar dem tillbaka hos inkasso? Lr blir det löneutmätning direkt?

För idag fick brev från inkasso att några skulder hamnat där.

Har försökt ringa Kfm o fråga men inte fått svar.

Inland blir man lite ledsen att folk inte sökt skuldsanering.
Räknade på en persons löneutmätning. Skulle ta sisådär 67000 år att betala av i nuvarande takt, så skuldfri gick ju ja, men med all sannolikhet död långt innan.
Jag tror att de som levt länge med löneutmätning framförallt den äldre generationen inte vetat så mycket om skuldsanering och trott att det inte fanns några alternativ. Sorgligt.

Hej!

Någon som vet vad som händer när en skuldsanering avbryts? Dem skulderna som ingått i skuldsanerigen, hamnar dem tillbaka hos inkasso? Lr blir det löneutmätning direkt?

Vad hände ?
Ja de hamnar där de kom ifrån.

Hej!

Jag trodde de va din vän som hade råkat illa ut och där skuldsaneringen hade hävts…
Nu blev jag förvirrad…

Kfm följer ju bara det du och dina fordringsägare kommit överens om ska gälla, så det nog mer du själv som inte låter dig vata skuldfri
Vad menar du att jag inte låter mig vara skuldfri ? Hur ska jag göra när utmätning dra varje månad 10k som skulden inte går ner ? Ta emot alla tips oavsett du dömer mig . Jag är ung har ej lika mycket erfarenhet än dig

Hej!

Om din skuldsanering avslutas i förtid (upphävs)
  • har du samma skulder som före skuldsaneringen
  • minus det du redan har betalat
  • plus den ränta som löpt under tiden skuldsaneringen pågått

Hej!

Jag har varit i din sist med lite lägre skulder ( 400.000 kr ) och ensamstående med barn. Hade utmätning på lönen och precis som hos dig så gick skulderna inte ner utan endast räntor som betalades om ens det. Ansökte aldrig om skuldsanering men i december 2020 ringde jag alla inkassobolagen och kom överens om avbetalningsplaner. De tjänade på avbetalningsplanerna eftersom de inte fick speciellt mycket av löneutmätningen. De kallade även tillbaka alla skulder från kronofogden. Innan sommaren 2021 tog jag trots anmärkningar ett lån, och förhandlade ner mina räntor med inkassobolagen och slutbetalade alla mina skulder. Idag sitter jag med ett lån som jag betalar av. Men inga skulder. Betalade min sista skuld idag, som jag inte visste om att jag hade när jag började med allt detta. Om 4 dagar försvinner min sista anmärkning och jag är en fri människa. Vill också tillägga att min löneutmätning var på 7500 kr per månad, mina avbetalningar till inkassobolagen var 16 000 kr per månad Totalt och lånet betalar jag av 6000 kr på. Egentligen har jag avtal på 3000 men vill bli klar fortare. Så ge inte upp hoppet. Skuldsanering är tuff att få igenom och en ung person som inte har superstora skulder kommer inte att få igenom en. Men om du tar tag i det själv och kämpar så kommer du att klara det. Om du inte har barn så skaffa kanske ett extra jobb så att du kan få ekonomin att gå runt. Oavsett inget är omöjligt! Och kfm vill inte försvåra något för dig, tvärtom så har jag upptäckt att de är hjälpsamma så gott de går, dock har de inte speciellt mycket att säga till om när de gäller skulderna mer än att de beslutar om en skuld och om löneutmätningen. Det är därför man inte kan göra upp avbetalningsplaner med kronofogden utan med inkassobolagen.
Lycka till!
Tack så mycket för tipsen . Allt gott till dig som har gått genom och får vara stabil igen . Jag är ung och förvirrad jag vet inte riktigt hur jag ska ta genom om detta . Jag våga inte skaffa barn än pga mina skulder o har bestämt mig inte göra det om jag inte är skuldfri . Jag har många skulder hos olika bolog . Går det att ringa och förhandlar med räntor /avbetalningsplan om dom återkallar från kronofogden? Blir det inte mer kostanden för dig att betala varje månad ? Hur lång tid tog det för dig att betala av detta ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp