Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du kan ju fylla i ett test på kronofogden för att få en fingervisning om du kvalificerar dig för en skuldsanering samt besöka en budget och skuldrådgivare. Det låter iaf som att du har en ganska hög belåning med tanke på din inkomst, sen är det ju inte det som avgör men ändå.

Är det många olika lån? Höga räntor? Har du gjort något för att försöka komma till rätsida med ekonomin?
De har jag gjort och de står att jag kan vara kvalificerad till att få de.
3 lite större lån de ena är ju remember med skitränta de andra 6% sen har lite skitlån som jag betar av…

de försöker jag varje dag att göra och gör så gott jag kan .

Kommer ansöka om skuldsanering inom kort är det lättare att blir beviljad om man tar med skuldrådgivare och budget med i ansökan

Kommer ansöka om skuldsanering inom kort är det lättare att blir beviljad om man tar med skuldrådgivare och budget med i ansökan
Det sägs så men många har fått skuldsanering utan hjälp från budget och skuldrågivare.

Det stämmer. För några veckor sedan var jag på en trafikolycka i jobbet. En 18-aring som smällde med sin fars bil. Inte ett öre får dom då den inte var försäkrad för att en 18-aring skulle köra den. Ny BMW i
miljonklassen.
Undrar om pappan tycker att retroaktiv abort vore bra.

Hej!
Vad exakt händer under inledande fasen? Det står bara att de gör en mer utförlig utredning typ.
Begär de tex kontoutdrag etc?
Och om man betalat tillbaka privata lån med vinstpengar från försäljning av hus (innan man sökte skuldsanering), kontaktar de den personen?

Senast ändrad:
Hur fungerar det med löneutmätningen under den tiden man ansöker om skuldsanering? Jag läste nånstans för längesedan att man pausar den tills beslut tas.

Hur fungerar det med löneutmätningen under den tiden man ansöker om skuldsanering? Jag läste nånstans för längesedan att man pausar den tills beslut tas.
Det pausar Bara om du får inledande annars fortsätter löneutmätningen som vanligt

Hej!
Vad exakt händer under inledande fasen? Det står bara att de gör en mer utförlig utredning typ.
Begär de tex kontoutdrag etc?
Och om man betalat tillbaka privata lån med vinstpengar från försäljning av hus (innan man sökte skuldsanering), kontaktar de den personen?
Nej det kontaktas ingen annan än dig. Däremot kan du behöva visa underlag på saker och ting.

All verkställighet löper på för fullt till inledande.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp