Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Inte fått svar ännu då jag nyligen skickade in omprövningen. Ska få tillbaka 52000:- men gissar att jag inte kommer få behålla en krona.
Ofta brukar man kunna få behålla lite pengar vid extra utbetalningar om man säger det…
Jag minns under perioden som jag hade inledande, så fick jag vetskap om en bonus utbetalning under just den perioden.
Detta meddelade jag min handläggare. Det handlade om 13tkr ut netto. Handläggaren frågade mig om jag hade några särskilda kostnader för tillfället… Jag berättade att jag behövde gå till tandläkaren. Inga konstigheter. Handläggaren beslutade att 10tkr av bonusen skulle inkluderas i skuldsaneringen och 3tkr fick jag behålla.
Har hört liknande från andra oxå vid just större engångsutbetalningar att man kan få behålla en lite mindre summa av pengarna om behov finns.

Jag står nu med en halvfärdig blankett för skuldsanering. Har ännu ej fått löneutmätning ännu, alla skulder har inte kommit till KFM och gett utslag. Ska jag vänta med att söka tills detta har börjat? Eller ska jag köra direkt och lägga in allt manuellt? Jag tänker det är svårt att ha koll på exakt summa då..

Sen undrar jag om det är negativt att inte ha ett jobb när man söker skuldsanering. Alltså, det är ju negativt. Det förstår ju jag med. Men minskar chansen att bli beviljad om man har en halvtidstjänst t.ex.?
Jag var helt ny-arbetslös när jag fick inledande och förslaget baserades på att jag skulle ha fortsatt 100% a-kassa. Det stod också att även om jag haft ett arbete med samma lön som när jag jobbade var jag kvalificerat insolvent. Beror nog väldigt mycket på hur skulderna uppkom och varför.

Ofta brukar man kunna få behålla lite pengar vid extra utbetalningar om man säger det…
Jag minns under perioden som jag hade inledande, så fick jag vetskap om en bonus utbetalning under just den perioden.
Detta meddelade jag min handläggare. Det handlade om 13tkr ut netto. Handläggaren frågade mig om jag hade några särskilda kostnader för tillfället… Jag berättade att jag behövde gå till tandläkaren. Inga konstigheter. Handläggaren beslutade att 10tkr av bonusen skulle inkluderas i skuldsaneringen och 3tkr fick jag behålla.
Har hört liknande från andra oxå vid just större engångsutbetalningar att man kan få behålla en lite mindre summa av pengarna om behov finns.
Okej det låter ju bra. Får se vad som sägs när man får kontakt med folket på omprövningen.

Nu är det snart april och dags för borgenärerna att få sin årliga utbetalning på min skuldsanering. Nån som vet om dom får det i början eller slutet på april?

Nu är det snart april och dags för borgenärerna att få sin årliga utbetalning på min skuldsanering. Nån som vet om dom får det i början eller slutet på april?
Datumen ligger faktiskt upplagda på KF:s hemsida… Aprils utbetalningar till borgenärer sker den 26:e !

Datumen ligger faktiskt upplagda på KF:s hemsida… Aprils utbetalningar till borgenärer sker den 26:e !

Hur vet man när ens borgenärer får utbetalt? Jag fick inledande i februari.

Hur vet man när ens borgenärer får utbetalt? Jag fick inledande i februari.
Det framgår på ens betalplan i samband med beslutet om skuldsanering. Vilken månad på året som borgenärerna får utbetalt vill säga.

Hej!
Är det någon här som fått avslag på sin ansökan men sedan överklagat och fått igenom det? Vad isf gjorde att beslutet ändrades?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp