Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej.
Jag är ny här, men läst näst intill hela tråden under ett tag.
Jag har sett att frågan kommit upp men inte direkt kommit något svar på det.
Så jag provar.
Jag sitter på inledande sen i början på januari, fick förslag i februari och att det skulle skickas ut till borgenärerna.
Min fråga är under dessa 3 veckor dom har på sig att sätta sig emot förslaget får man reda på det under tidens gång eller berättar dom det efter dessa 3 veckor som gått?

Önskar alla en härlig dag.
Vill även tacka för denna tråd den har varit/är mycket till hjälp.

Hej.
Jag är ny här, men läst näst intill hela tråden under ett tag.
Jag har sett att frågan kommit upp men inte direkt kommit något svar på det.
Så jag provar.
Jag sitter på inledande sen i början på januari, fick förslag i februari och att det skulle skickas ut till borgenärerna.
Min fråga är under dessa 3 veckor dom har på sig att sätta sig emot förslaget får man reda på det under tidens gång eller berättar dom det efter dessa 3 veckor som gått?

Önskar alla en härlig dag.
Vill även tacka för denna tråd den har varit/är mycket till hjälp.
Ja precis, det är under de tre veckorna de kan godkänna eller motsätta sig. Tyvärr så kan de ta längre tid då de tre veckorna inte alltid följs.

Ja precis, det är under de tre veckorna de kan godkänna eller motsätta sig. Tyvärr så kan de ta längre tid då de tre veckorna inte alltid följs.
Det kan ta myyyyycket längre tid :(
Under min första ansökan gick det över 6 månader från att jag fick förslaget tills jag till slut återkallade min ansökan själv pga en massa fel min första handläggare sagt och gjort.
Nu är jag inne på min andra ansökan som jag skickade in i september förra året och på den har jag inte ens fått något förslag ännu.. (inledande i början på november)..

Tack så mycket för svar.:) Och det har jag förstått också att det kan ta längre tid.
Men jag menar om någon motsätter sig får man reda på det nu tid, eller kommer allt senare?
Som tex
A satte sig emot detta igår.

Eller får man reda på om A och B satte sig emot efter dessa 3 veckor plus den längre tiden?

Tack så mycket för svar.:) Och det har jag förstått också att det kan ta längre tid.
Men jag menar om någon motsätter sig får man reda på det nu tid, eller kommer allt senare?
Som tex
A satte sig emot detta igår.

Eller får man reda på om A och B satte sig emot efter dessa 3 veckor plus den längre tiden?
Min handläggare sa att hon skulle höra av sig så fort hon kunde om någon motsatte sig. Som tur var gjorde ingen det men jag tolkar det som att dom hör av sig innan tre veckor gått om någon motsätter sig.

Under min första ansökan gick det över 6 månader från att jag fick förslaget tills jag till slut återkallade min ansökan själv pga en massa fel min första handläggare sagt och gjort.
Nu är jag inne på min andra ansökan som jag skickade in i september förra året och på den har jag inte ens fått något förslag ännu.. (inledande i början på november)..
Alltså förlåt. Men du är fan bitter.. Konstant..

Oj jösses 6 månader.
Vad jobbigt att gå och vänta så länge. Som sagt som alla säger och skriver denna väntan är eller iallafall känns oändlig. Det känns som man lever i en ovisshet.

Jag skickade in min ansökan i september. Och handläggaren ringde i december precis innan julledigheten

Min handläggare sa att hon skulle höra av sig så fort hon kunde om någon motsatte sig. Som tur var gjorde ingen det men jag tolkar det som att dom hör av sig innan tre veckor gått om någon motsätter sig.

Alltså förlåt. Men du är fan bitter.. Konstant.

Jag vill minnas att min sa det också.
Men sen skulle hen sluta jobba där veckan efter hon skickade ut förslaget. Så jag vet inte vem som har hand om mig nu.
Och jag blev lite ledsen och orolig när hen skulle sluta då jag tyckte att hen var superbra att ha att göra med och lätt att prata med.

Japp, en del blir väl sådana efter att exakt allt gått käpprätt åt helvete.

just nu sitter jag tex och väntar på en värderingsman som ska värdera huset, vilket jag så sent som i januari fick reda på att det inte skulle behövas eftersom huset värderades (av samma värderingsman) i juni förra året… men helt plötsligt så var den värderingen för gammal så nu blev ansökan nummer 2 fördröjd med minst två månader pga detta… så ja… bitter är väl det minsta jag är.

Japp, en del blir väl sådana efter att exakt allt gått käpprätt åt helvete.

just nu sitter jag tex och väntar på en värderingsman som ska värdera huset, vilket jag så sent som i januari fick reda på att det inte skulle behövas eftersom huset värderades (av samma värderingsman) i juni förra året… men helt plötsligt så var den värderingen för gammal så nu blev ansökan nummer 2 fördröjd med minst två månader pga detta… så ja… bitter är väl det minsta jag är.
Och nej, det är inte bara gällande ekonomin allt gått åt helvete, egentligen så är det bara bra att jag har ekonomin som distraherar mig från tex mina förlorade barn, både levande och döda, men ja, bitter stämmer nog.

Oj jösses 6 månader.
Vad jobbigt att gå och vänta så länge. Som sagt som alla säger och skriver denna väntan är eller iallafall känns oändlig. Det känns som man lever i en ovisshet.

Jag skickade in min ansökan i september. Och handläggaren ringde i december precis innan julledigheten
Jag skickade in min första ansökan i augusti 2020, så det är sedan dess jag har väntat..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp