Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Beroende på hur mycket pengar det rör sig om kanske du bör ompröva.
Vad menas med ompröva, tar de kontakt med mig? Och talar om att jag tjänar för mycket och måste ansöka om en omprövning?

Vad menas med ompröva, tar de kontakt med mig? Och talar om att jag tjänar för mycket och måste ansöka om en omprövnin

Vad menas med ompröva, tar de kontakt med mig? Och talar om att jag tjänar för mycket och måste ansöka om en omprövning?
Om du har inledande så ska du ej ompröva utan ringa din handläggare och berätta om bonusen.
Vid godkänd skuldsanering så omprövar man på kfms hemsida.
Om du inte omprövar så kanske det inte händer någonting men i värsta fall kan du få avslag på din skuldsanering alternativt få den förlängd om den vunnit laga kraft.

Det menas att du skickar in nya uppgifter som ev kan innebära att du får betala mer om du får ett varaktigt betalningsutrymme om ca 4-5000/månad.
Gäller även vid större engångssumma man tar emot, exvis bonus, skatteåterbäring, arv etc.

Det är du som kontaktar dom, inte tvärtorm.

Jag förstår inte vad allas problem är med att om man har 0kr plan att man inte kan spara. Det kan du inte heller efter skuldsaneringen pga du har för låg inkomst.
Ska staten ge dom pengar för sparande eller vad?

det jag vill komma fram till är att om man inte betalar något i skuldsannering för att man saknar betalningsutrymme kommer man inte heller efter skuldsannering kunna spara.

Jag förstår inte vad allas problem är med att om man har 0kr plan att man inte kan spara. Det kan du inte heller efter skuldsaneringen pga du har för låg inkomst.
Ska staten ge dom pengar för sparande eller vad?

det jag vill komma fram till är att om man inte betalar något i skuldsannering för att man saknar betalningsutrymme kommer man inte heller efter skuldsannering kunna spara.
Ehhhh nej men det gör saker mer sårbara då man inte har några marginaler vid tex sjukdom osv dvs att nya skulder kan uppstå.

Ehhhh nej men det gör saker mer sårbara då man inte har några marginaler vid tex sjukdom osv dvs att nya skulder kan uppstå.

Japp och det har inget som helst med skuldsaneringen att göra.

Såklart att de gör, det gör de ju även utan skuldsannering vilket är det jag menar. Hur påverkar skuldsaneringen den situationen negativt kontra om man inte hade skuldsannering?
Så det har inget med skuldsaneringen att göra utom är samma lika med som utan skuldsannering.

Japp och det har inget som helst med skuldsaneringen att göra.

Såklart att de gör, det gör de ju även utan skuldsannering vilket är det jag menar. Hur påverkar skuldsaneringen den situationen negativt kontra om man inte hade skuldsannering?
Så det har inget med skuldsaneringen att göra utom är samma lika med som utan skuldsannering.
Du kan förlora din skuldsanering om du drar på dig nya skulder och det är en enorm förlust för den som det drabbar.

Du kan förlora din skuldsanering om du drar på dig nya skulder och det är en enorm förlust för den som det drabbar.
Det förstår jag, de va inte de som va själva frågan/konstaterandet heller utom mer att ekonomin för personen är detsamma utan skuldsannering som med skuldsannering och personen kan inte heller förbättra sin inkomst får man anta som att skuldsaneringen är godkänd på den lönen/inkomsten.

Du fick nog ganska bra info på ett A4 i samband med ditt skriftliga inledningsbeslut. Prova att läsa det igen :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp