Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast måste man det?
Kronofogden skriver ju själv detta:

1. Om ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft, det vill säga inte längre går att överklaga, får du tillbaka pengarna direkt från Skatteverket.”
Absolut men 30000 är en stor engångssumma.

Fast måste man det?
Kronofogden skriver ju själv detta:

1. Om ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft, det vill säga inte längre går att överklaga, får du tillbaka pengarna direkt från Skatteverket.”
Min handläggare sa att får jag över 10000:- så ska jag göra en omprövning på det.

Okej! Då får jag göra en omprövning. Tack för hjälpen!

Absolut men 30000 är en stor engångssumma.
Jo absolut, men forfarande så skriver ju Kronofogden som dom gör. Och skatteåterbäringen, är det något som alla kan se vad man fått? Det är ju ingen bruttolön direkt menar jag. Men i dagens värld så kan man väl iofs se allt om alla.

Jo absolut, men forfarande så skriver ju Kronofogden som dom gör. Och skatteåterbäringen, är det något som alla kan se vad man fått? Det är ju ingen bruttolön direkt menar jag. Men i dagens värld så kan man väl iofs se allt om alla.
Nej, detta kan endast KF se då dom har tillgång till Skatteverkets databas. Inga borgenärer har tillgång till detta.
Allt borgenärerna kan göra är att ta kreditupplysningar på dig, men där redovisas heller inte några skatteåterbäringar.

Nej, detta kan endast KF se då dom har tillgång till Skatteverkets databas. Inga borgenärer har tillgång till detta.
Allt borgenärerna kan göra är att ta kreditupplysningar på dig, men där redovisas heller inte några skatteåterbäringar.
Som jag misstänkte, så om ens skuldsanering har vunnit laga kraft bör man aldrig behöva göra en omprövning för eventuell skatteåterbäring.

Som jag misstänkte, så om ens skuldsanering har vunnit laga kraft bör man aldrig behöva göra en omprövning för eventuell skatteåterbäring.
Spontant så säger jag NEJ på frågan med förbehållet att om Du ganska snart ansöker om omprövning gällande annat, så kan KF vara snikna och gå in och kontrollera dina inkomster bakåt i tiden via Skatteverkets sida och då notera detta & komma med frågor?!
MEN som sagt, så länge ingen borgenär begär omprövning, så gör inte KF något…
Har aldrig någon läst mig till att KF själva skulle begära omprövning av en person med skuldsanering…

Spontant så säger jag NEJ på frågan med förbehållet att om Du ganska snart ansöker om omprövning gällande annat, så kan KF vara snikna och gå in och kontrollera dina inkomster bakåt i tiden via Skatteverkets sida och då notera detta & komma med frågor?!
MEN som sagt, så länge ingen borgenär begär omprövning, så gör inte KF något…
Har aldrig någon läst mig till att KF själva skulle begära omprövning av en person med skuldsanering…
Ja folk gör ju som de vill men själv skulle jag aldrig utsätta mig för en situation att det skulle bli en diskussion om min skuldsanering. Har ÄNTLIGEN fått igenom denna sanering och man blir skuldfri inom 5 år. Skulle jag haft kvar skulderna skulle det vara många år kvar med löneutmätning tills man är skuldfri. Klart man vill få behålla så mycket pengar som möjligt men ändå vill alla fall jag göra rätt för mig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp