Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Håller förvisso med, men i mina nyproduktioner där alla vitvaror levererats av Bosch (garantiärenden) som är helt absurda att ha att göra med, så kan väntetiden för deras besök vara betydligt längre än så… :(

Portabla kylskåp/frysar kan teknikerna hantera och flytta runt på, men värre är det när hyresgästernas tvättmöjligheter går i sönder och det inte finns gemensamma tvättstugor i fastigheten…
Eller när det är tvättmaskiner i gemensam tvättstuga som går sönder och det tar månader innan det fixas. Jag fick stå och hålla i luckan när det centrifugerade och de tvättade inte rent. Synd att man inte kunde sätta sig på maskinen när det centrifugerade. -:)

Eller när det är tvättmaskiner i gemensam tvättstuga som går sönder och det tar månader innan det fixas. Jag fick stå och hålla i luckan när det centrifugerade och de tvättade inte rent. Synd att man inte kunde sätta sig på maskinen när det centrifugerade. -:)
Det är fullständigt oacceptabelt !! :(

Mitt beslut vann laga kraft den 9/2. Idag 15/2 fick jag att ”C information AB” har överklagat och ärendet skickas till tingsrätten.

Känner över huvud taget inte till någon skuld från ”C information”? Och jag har haft stenkoll på mina skulder.

Vad händer nu? Trodde allt var grönt då jag pratade med KFM den 11/2 och då hade ingen överklagat.
Han gjorde samma mot mig. Mitt vann laga kraft den 13/2 och igår den 17/2 fick jag att det var överklagat och skickat till TR.

Jag hade omprövat för över -500:- skillnad och uppgett höjningen pga stambyte, och visst att det är ett eget val men att få vattenskada var ju inte det och hur ska KFM kunna bedöma skillnaden tänker jag?

Nu har du fått fint svar redan men när det rustades/stambyttes hos mig fick man välja på tre alternativ, budget (våtrum) /standard (helkaklat, handdukstork etc) /lyx (sjösten, dimbar belysning, golvvärme etc) resp. 250:-/500:-/800:- höjning och då fick vi massa annat ”på köpet”, nya kranar överallt och uppgraderad köksfläkt. Borde ju inte innebära några svindlande ökade kostnader om arbetet ändå måste göras, även om det är i mindre omfattning.

Fick svar idag från dom att jag skulle få en rotrenovering, allt byts ut samt helkaklas med klinker på golvet.
Hyran skulle höjas med 600-700kr/månaden. :) Ska komma en nisse nästa vecka och kika. Så får väl skicka in en omprövning redan nu kanske om att hyran kommer höjas?

Men att åberopa stambyte är att ta i ”bara” pga en läcka. Stambyte brukar involvera hela fastigheten och inte enskilda lägenheter.
Alla fastighetsägare hanterar förvisso bostadstandardhöjande olika, men om någon kontaktar mig för just en uppgradering av sitt badrum, så finns det bara en sak man kan välja bort eller lägga till och det är tvättmöjligheterna.

När jag presenterar kostnaderna för hyresgästen, så går jag strikt på de mallar som är framtagna mellan Hyresgästföreningen och Fastighetsägarna och då kommer man inte under 600kr för en uppgradering. Ingen lyx. Bara totalrenovering.

Jag har inte åberopat något alls

Jag fick beslut om inledande idag! På min tredje ansökan. Har haft utmätning i lite mer än 1 år. Skulderna uppkom pga spelmissbruk och senaste lånet togs för nästan 2 år och jag har även gått behandling för spelmissbruk.
Ska betala 15.000kr. Tidigare avslag grundade sig på att skulderna varit för nya.

För 2 år sen så försökte jag ta mitt liv och såg ingen mening med framtiden men blev räddad i sista sekunden och är så glad för en andra chans för att leva.

Jag fick beslut om inledande idag! På min tredje ansökan. Har haft utmätning i lite mer än 1 år. Skulderna uppkom pga spelmissbruk och senaste lånet togs för nästan 2 år och jag har även gått behandling för spelmissbruk.
Ska betala 15.000kr. Tidigare avslag grundade sig på att skulderna varit för nya.

För 2 år sen så försökte jag ta mitt liv och såg ingen mening med framtiden men blev räddad i sista sekunden och är så glad för en andra chans för att leva.
Så underbart att höra. Glad att du valde livet. <3

Nu testar jag! Både jag och sambon har slängt iväg ansökan för skuldsanering. Sammanställde våra skulder. Jag har 1,4miljoner och sambon har 1,3miljoner i skulder! Bara blanck och krediter!!! Fy fan vad vi har byggt under många år och se sista åren försökt lösa med andra lån. Vi tjänar ok båda två och har två barn. Vi får månader att gå runt trots att vi knappt har något kvar att leva på. Har försökt med avbetalningsplaner och betalningsfria månader men går inte mer. Vi är inte hos KF då vi kämpar. Vi testade skicka in varsin ansökan i måndags så får se vad som händer. Vi vill ju fortsätta betala våra skulder om vi får avslag men vad jag löst mig till så ska man inte betala om man får inledande? Vi har haft ett tufft liv med svårt sjuka barn i början och en svärfar som tog livet av sig . Ni som har skuldsanering och även en partner som har skuldsanering, hur mycket får ni behålla med två barn?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp