Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok, hur räknas det ut vad du får tillbaka i återbäring?
Då man betalar till fogden och dom potionerar ut pengarna till kredit/långivarna, hur vet man hur mycket man bör för tillbaka?

Tänker eftersom stor del av dom pengarna man betalar in under en sanering är räntor, betyder inte det att man bör få en stor återbäring även under saneringen som man såfall får behålla?
Du får behålla återbäringen när beslutet om skuldsanering vunnit laga kraft. Under inledande skall återbäringen gå till skulderna.

Ok, hur räknas det ut vad du får tillbaka i återbäring?
Då man betalar till fogden och dom potionerar ut pengarna till kredit/långivarna, hur vet man hur mycket man bör för tillbaka?

Tänker eftersom stor del av dom pengarna man betalar in under en sanering är räntor, betyder inte det att man bör få en stor återbäring även under saneringen som man såfall får behålla?
Med en skuldsanering så stoppas räntorna så att du får inte tillbaka på det längre. Första året får du dock tillbaka för ev räntor året innan.

Med en skuldsanering så stoppas räntorna så att du får inte tillbaka på det längre. Första året får du dock tillbaka för ev räntor året innan.
Mm, hade utmätning första 4 månader förra året men ser det dom redovisat är bara tills jag fick inledande efter det så har dom inte redovisat det som räntebetalningar.

Nja, det stämmer ju inte. Flertalet (fler än jag trodde faktiskt) lyfter inbetalt belopp från Skusan likväl både mot kapital samt ränta, vilket innebär att man kan få återbäring på skatten under hela skuldsaneringen.
Detta har jag erfarit själv och även i år har jag fått ett par årsbesked om redovisad ränta.

Ok så teoretiskt sett så får man ingen stor återbäring pga av räntor då.
Så generellt sätt ifall man ligger i rätt skattetabell mm under en sanering så bör man inte få mer än 1000kr åt något håll.

Ok så teoretiskt sett så får man ingen stor återbäring pga av räntor då.
Så generellt sätt ifall man ligger i rätt skattetabell mm under en sanering så bör man inte få mer än 1000kr åt något håll.
Min handläggare sa att jag skulle skicka in omprövning om jag fick mer än 10000:- tillbaka på skatten. Men det kanske är olika från handläggare till handläggare.

Hur mycket har ni som har skuldsanering fått tillbaka på skatten på ett ungefär?

Hur mycket har ni som har skuldsanering fått tillbaka på skatten på ett ungefär?
Förra året fick ja tillbaks ca 15tkr och året dessförinnan ca 12tkr, så nog får man tillbaks även vid pågående skuldsanering.
Jag har nyss påbörjat år 4 med skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp