Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tänk på att den arbetsgivare man får sin huvudsakliga inkomst från har rätt att veta om sidosysslor, så beroende på arbetsgivaren och dina sysslor så är det inte säkert att dom tycker det är ok med flera extrajobb vid sidan om heltidsanställning.
Det är väl bara om du är inom samma jobb ?

Det är väl bara om du är inom samma jobb ?
Det beror på kollektivavtal också.
Jag har jobbat med en person som blev nekad bisyssla om han ville ha kvar jobbet, han jobbade nattskift och hade en bisyssla på dagtid och både arbetsgivaren och facket gick på samma linje eftersom dom ansåg att han gjorde för mycket misstag på nattskiftet.

Det beror på kollektivavtal också.
Jag har jobbat med en person som blev nekad bisyssla om han ville ha kvar jobbet, han jobbade nattskift och hade en bisyssla på dagtid och både arbetsgivaren och facket gick på samma linje eftersom dom ansåg att han gjorde för mycket misstag på nattskiftet.
Ja men absolut det kan man ju förstå ! Men att ha ett extra jobb på helgen tex är nog svårt att förbjuda !

Ja men absolut det kan man ju förstå ! Men att ha ett extra jobb på helgen tex är nog svårt att förbjuda !
Det beror som sagt på arbetsgivaren och jobbet.

Helgen är ju till för att vila, om du jobbar 20 timmar per helg och sedan 40 timmar i veckan så kanske du inte kan utföra ditt jobb ordentligt?
Vi har ju inga detaljer om det aktuella fallet så det är ju omöjligt att svara på, men det är något jag tycker man ska ha i åtanke innan man skaffar en bisyssla som ändå är så pass omfattande att det skulle kunna motivera ändringar i en skuldsanering.

Det beror som sagt på arbetsgivaren och jobbet.

Helgen är ju till för att vila, om du jobbar 20 timmar per helg och sedan 40 timmar i veckan så kanske du inte kan utföra ditt jobb ordentligt?
Vi har ju inga detaljer om det aktuella fallet så det är ju omöjligt att svara på, men det är något jag tycker man ska ha i åtanke innan man skaffar en bisyssla som ändå är så pass omfattande att det skulle kunna motivera ändringar i en skuldsanering.

Jag har pratat med min arbetsgivare om detta och det var helt okej, dom var till och med riktigt positiva till detta. Mycket också att jag ska ha något annat att göra och pyssla med så man inte sitter hemma och ugglar och kanske hamnar i spelträsket
igen för man har tråkigt och vill få nå spänning. Har varit helt öppen med allt..

Men det handlar mer om 20/h i månaden max. :)
Ska ta ett snack med kfm på Måndag och se vad dom säger och hur man ska göra en omprövning. Så återkommer om det är någon annan som är intresserad av svaret dom ger. :)

Hej
har läst denna tråden ett bra tag och man får många fina inputs :)

jag har precis fått inledande
vilka är de vanligaste anledningarna till att man får avslag efter inledande?

Hej

Grattis till inledande.

Vanligast vet jag inte, men borgenärerna kan ju komma att ha invändningar mot din sanering.
Så var det i mitt fall men KF gick på min linje och beslutade om skuldsanering. Det gjorde dock att beslutet drog ut på tiden några månader.

Grattis till inledande.

Vanligast vet jag inte, men borgenärerna kan ju komma att ha invändningar mot din sanering.
Så var det i mitt fall men KF gick på min linje och beslutade om skuldsanering. Det gjorde dock att beslutet drog ut på tiden några månader.
Tack för svar!
Varför hade de invändningar om jag får fråga?

Hej

Det kan vara att det du uppgett i din ansökan inte stämmer mot de uppgifter som inkommer från dina borgenärer el att det som kfm kommer fram till inte stämmer med det du uppgav.

Tack för svar!
Varför hade de invändningar om jag får fråga?
Dom tyckte att jag fick skuldsanering för tidigt inpå att min utmätning startat (sex månader) samt att jag inte hade kontaktat dom om en avbetalningsplan. Jag hade kontaktat ett antal av mina borgenärer men avbetalningsplan var inget alternativ då det var 27 (tror jag) borgenärer. Mitt beslut var att släppa allt och jag var beredd att leva med utmätning så lång tid som krävdes. Skuldsanering fanns inte ens med på kartan när jag släppte till KF.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp