Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En fråga, är det någon här som lyckats få till en skuldsanering innan ni hamnat hos KF samt pga spelskulder? Gjorde testet på KFs hemsida men där står det att man ska ha gjort allt för att betala sina skulder. Vilket jag gjort då jag klarat mig ifrån KF än längre tid.

Får ungefär 1500-2000kr över att leva på varje månad när allt är betalt, lån, hyra, medicin, osv. Har ingen bil och bor i en 1a på 35kvm.

Är f.ö 30år. Årsinkomst på 300k. Fastanställd.

Skulder ca 750 000

En fråga, är det någon här som lyckats få till en skuldsanering innan ni hamnat hos KF samt pga spelskulder? Gjorde testet på KFs hemsida men där står det att man ska ha gjort allt för att betala sina skulder. Vilket jag gjort då jag klarat mig ifrån KF än längre tid.

Får ungefär 1500-2000kr över att leva på varje månad när allt är betalt, lån, hyra, medicin, osv. Har ingen bil och bor i en 1a på 35kvm.

Är f.ö 30år. Årsinkomst på 300k. Fastanställd.

Skulder ca 750 000

Att du undvikit kronofogden är kanske inte tillräckligt i den meningen att du gjort allt för att betala dina skulder. Är lånen gamla? Du skriver att det handlar om spelskulder, är du spelfri? Gått någon behandling? Har du slutat låna?

Gäller det då att man jobbat ca 10år med lönutmätning eller kan man vara arbetslös ett antal år bara det går ett tag innan brottet begicks.
Jag har tappat suget att fortsätta jobba pga av detta det låter inte så bra men mår inte bra av att gå till jobbet och tänka på detta och vet att jag måste stå ut ca 5 år till skuldsanering.
Tack för alla svar Lasseman.

Sparar du något trots din löneutmätning? Har du maxbeslut? Många mål hos kronofogden och iaf något mål som är mindre?

Sparar du något trots din löneutmätning? Har du maxbeslut? Många mål hos kronofogden och iaf något mål som är mindre?

Jag kanske kan spara 1000i månaden men nästa månad kanske det händer något och pengarna behövs så har inte kunnat sparat något alls.
Jag har fått olika betyg hela tiden. Men dem drog i början allt jag fick från lönen fick behålla en viss summa ca 8000.
Nu drar dem en summa och jag får behålla resten.
Jag har 30ärenden (mål) hos kronofogden om det är det du menar.

Jag kanske kan spara 1000i månaden men nästa månad kanske det händer något och pengarna behövs så har inte kunnat sparat något alls.
Jag har fått olika betyg hela tiden. Men dem drog i början allt jag fick från lönen fick behålla en viss summa ca 8000.
Nu drar dem en summa och jag får behålla resten.
Jag har 30ärenden (mål) hos kronofogden om det är det du menar.

Men det händer väl kanske inte något oförutsett varje månad? Om du inte har maxbeslut, har du inte möjlighet att jobba extra någon gång så att det du får behålla blir mer vissa månader?

Varför jag frågar är bara för att när jag själv hade löneutmätning (endast drygt 1 år) fann jag tröst i att försöka spara så mycket jag kunde (visserligen i kontanter) för att bygga upp en trygghet sen hade jag också planer på att försöka betala bort någon skuld som var mindre för att minska antalet mål samt att det ser bra ut inför en eventuell skuldsaneringsansökan.

Maten är ju också en post man kan påverka ganska mycket för att kunna spara lite mer.

Det ger tillbaka en känsla av kontroll som för egen del blev avgörande för hur jag själv nu tacklat min nuvarande skuldsanering.

För mig blev det ett sätt att inte känna total hopplöshet när nästan hela ens lön försvinner och skulderna knappt minskar. Men förstår att det är svårt.

Nu när man fick suldsanering så har livet vänt mot det ljusare och jag har fått en ny syn på livet. Nu gör jag bara (inte alltid kanske) saker som jag tycker är roligt och givande. Men jag vågar ta för mig mer.

Saker jag inte orkat med eller tyckt varit läskigt så som att tex söka jobb utanför min komfort-zone har jag gjort och tro det eller ej..men fick 2 extrajobb.

Ena är utbildningar online inom mitt yrke som jag hoppas jag ska kunna bygga vidare på och få i alla fall halvitd framöver.
Det andra är som involverad i en fotbollsklubb. Hur mycket man jobbar beror lite på en själv hur mycket tid man vill lägga ner. Jag vet att jag kommer ha mina fasta arbetsuppgifter. Men enligt mig själv så kan det variera från säkert 2-5 i veckan kanske.

Så som det ser ut nu så..

1 heltidsjobb
1 extrajobb
som jag inte vet ännu om det kommer generara några pengar. Men där kan det handla om kanske 2000-5000kr månaden om det börjar rulla på.
1 extrajobb inom fotbollen där jag som sagt inte riktigt vet ännu hur många timmar man kommer jobba ännu.

Hur ska jag skicka in en omprövning till kfm?
Min tanke är att om de två extrajobben kan ge några tusenlappar (5-6k) i månaden att jag går ner i tid på mitt "ordinarie" och då blir det ungefär som att alla jobben tillsammans är heltid.

Är detta dumt att göra så?

Kanske är lite rörigt skrivet. Men hoppas ni förstår. :)

Ha en kanonbra Lördag!

Nu när man fick suldsanering så har livet vänt mot det ljusare och jag har fått en ny syn på livet. Nu gör jag bara (inte alltid kanske) saker som jag tycker är roligt och givande. Men jag vågar ta för mig mer.

Saker jag inte orkat med eller tyckt varit läskigt så som att tex söka jobb utanför min komfort-zone har jag gjort och tro det eller ej..men fick 2 extrajobb.

Ena är utbildningar online inom mitt yrke som jag hoppas jag ska kunna bygga vidare på och få i alla fall halvitd framöver.
Det andra är som involverad i en fotbollsklubb. Hur mycket man jobbar beror lite på en själv hur mycket tid man vill lägga ner. Jag vet att jag kommer ha mina fasta arbetsuppgifter. Men enligt mig själv så kan det variera från säkert 2-5 i veckan kanske.

Så som det ser ut nu så..

1 heltidsjobb
1 extrajobb
som jag inte vet ännu om det kommer generara några pengar. Men där kan det handla om kanske 2000-5000kr månaden om det börjar rulla på.
1 extrajobb inom fotbollen där jag som sagt inte riktigt vet ännu hur många timmar man kommer jobba ännu.

Hur ska jag skicka in en omprövning till kfm?
Min tanke är att om de två extrajobben kan ge några tusenlappar (5-6k) i månaden att jag går ner i tid på mitt "ordinarie" och då blir det ungefär som att alla jobben tillsammans är heltid.

Är detta dumt att göra så?

Kanske är lite rörigt skrivet. Men hoppas ni förstår. :)

Ha en kanonbra Lördag!
Frågan är hur du gör sen om du blir av med extrajobben?

Frågan är hur du gör sen om du blir av med extrajobben?

Jo, det är ju det.. Eller om man kanske kan ta tjänsledigt för att gå ner i tid för att prova på.

Eller ska man fortsätta heltid och sedan bara säga till kfm att inkomsten kanske kommer öka med cirkus 4k i månaden så kanske det inte blir någon ändring.
Sen OM man märker att det drar iväg och kanske ger en mer än 5k i månaden, att man då skickar in en ny omprövning?

Kan man vänta ett tag innan man skickar in för att se vad dessa jobb drar in innan man skickar in en omprövning?

Trixiga är att det är två extrajobb som är något jag tycker är så himla roligt att syssla med, så vore synd att skita i dessa nu när man fått chansen att hoppa på tåget.

Jag har inget bra svar tyvärr… tänk dock på skatten på sidoinkomster

Jo, det är ju det.. Eller om man kanske kan ta tjänsledigt för att gå ner i tid för att prova på.

Eller ska man fortsätta heltid och sedan bara säga till kfm att inkomsten kanske kommer öka med cirkus 4k i månaden så kanske det inte blir någon ändring.
Sen OM man märker att det drar iväg och kanske ger en mer än 5k i månaden, att man då skickar in en ny omprövning?

Kan man vänta ett tag innan man skickar in för att se vad dessa jobb drar in innan man skickar in en omprövning?

Trixiga är att det är två extrajobb som är något jag tycker är så himla roligt att syssla med, så vore synd att skita i dessa nu när man fått chansen att hoppa på tåget.
Tänk på att den arbetsgivare man får sin huvudsakliga inkomst från har rätt att veta om sidosysslor, så beroende på arbetsgivaren och dina sysslor så är det inte säkert att dom tycker det är ok med flera extrajobb vid sidan om heltidsanställning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp