- Meddelanden
- 962
- Mottagna reaktioner
- 530
- Poäng
- 577
Det förstår jag tack.Avskrivning? Då har ju något återkallas eller liknande. Det har inte skett någon prövning i sak.
Det förstår jag tack.Avskrivning? Då har ju något återkallas eller liknande. Det har inte skett någon prövning i sak.
Omprövning har handläggningstid på 4 månader, avskrivning är väl inget beslut?Tänkte bara återkoppla på en tidigare grej som någon var nyfiken på hur resultatet blev;
Blev beviljad omvårdnadsbidrag retroaktivt och fick en klumpsumma på 11 000:-.
Svårt att veta vad som anses som en ”större summa/engångsbelopp” så jag ringde och frågade kundtjänst om detta belopp ansågs som grund för omprövning där 2 av 3 svarade jakande. Omprövade därför i början på december och igår kom beskedet på minmyndighet.se, beslut om avskrivning av ärendet utan fortsatt handläggning.
Jo, ett beslut på att saken inte ska handläggas av någon anledning.Omprövning har handläggningstid på 4 månader, avskrivning är väl inget beslut?
Men detta är väl en engångsföreteelse?Jag har jobbat extra i jul och kommer få en peng på runt 6-7tusen extra på lönen som kommer nu. Har dock varit sjuk 3 dagar så blir ju ett sjukavdrag på denna lön också..
Nu är ju mina extrapengar mer än vad som är okej att dra in utan att göra en omprövning. Är det något att bry sig om eller ska man vara duktig och skicka in en omprövning?
Jag har jobbat extra i jul och kommer få en peng på runt 6-7tusen extra på lönen som kommer nu. Har dock varit sjuk 3 dagar så blir ju ett sjukavdrag på denna lön också..
Nu är ju mina extrapengar mer än vad som är okej att dra in utan att göra en omprövning. Är det något att bry sig om eller ska man vara duktig och skicka in en omprövning?
Så om man har sanering och skulle vilja jobba extra någon månad så är det ok? Visste inte det. Finns det någon övre gräns för den summan?nej det är det inte. Det ska vara en stadig inkomstökning på runt 4000 netto inte enstaka månader…
Det går som aldrig säga exakta summorSå om man har sanering och skulle vilja jobba extra någon månad så är det ok? Visste inte det. Finns det någon övre gräns för den summan?
Man hör sig för i varje enskilt fall. Ok. Transparens är alltid bäst.Det går som aldrig säga exakta summor
Man hör sig för i varje enskilt fall. Ok. Transparens är alltid bäst.