Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om man blir sjukskriven 2-3 månader för psykisk ohälsa, ska man ompröva eller bita i den lägre inkomsten?
Är du säker på att du kan jobba heltid igen om 2-3 månader?
Jag vet av egen erfarenhet att just den typen av sjukskrivningar kan vara svåra att tidsbestämma.. i mitt fall har det blivit flera år istället för de månader som det ”planerades” för i början :(
Så med tanke på handläggningstider så är det kanske lika bra att skicka in en begäran om ändring?
I mitt fall så skrev jag en kommentar att det i dagsläget inte går att säga när jag kan återgå till att jobba heltid igen och att sjukskrivningen troligen kommer förlängas.

Om man blir sjukskriven 2-3 månader för psykisk ohälsa, ska man ompröva eller bita i den lägre inkomsten?
Det brukar vara att de tre första månaderna ska täckas av buffert och betalningsfria månader så det är nog till att bita i äpplet

Förbehållsbelopp för ensam vuxen ökar med 1 krona också. Bara att ompröva och bättra på kön där:)
Kommer generera bra med papper där kronan
Inte för att jävlas här, men fakta är
Förbehåll ensamstående 2021 - 5 016 kr
2022 är beloppet 5 158 kr (jag har också sett siffran 5 157 kr).
Skillnaden mellan 2021 års belopp och 2022 är således inte en krona.
Om jag tappade bort mig i en svår diskussion och detta är utrett ber jag på förhand om ursäkt.

Kan man skicka in om omprövning med detta som grund? Har man ett eller flera barn över 15 år så är ju ändringen +1400 per barn per månad. Ganska mycket i långa loppet om man har ett nytt beslut.
gäller de barn under 15 år också?

Inte för att jävlas här, men fakta är
Förbehåll ensamstående 2021 - 5 016 kr
2022 är beloppet 5 158 kr (jag har också sett siffran 5 157 kr).
Skillnaden mellan 2021 års belopp och 2022 är således inte en krona.
Om jag tappade bort mig i en svår diskussion och detta är utrett ber jag på förhand om ursäkt.
Normal beloppet för sambos är detsamma va ?

Räknas det nya beloppet på vad barnen blir om 4 år när min sanering avslutas eller nuvarande ålder

Räknas det nya beloppet på vad barnen blir om 4 år när min sanering avslutas eller nuvarande ålder
Antar att det räknas på barnets faktiska ålder under saneringen precis som det gör med barnbidrag som övergår i studiebidrag och därmed gör att inkomsten minskar då.

Fick nu brev från kronofogden att mitt förbehållsbelopp ändras och får behålla 500 kr mer eftersom normalbeloppen ändrats för 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp