- Meddelanden
- 10 135
- Mottagna reaktioner
- 6 668
- Poäng
- 4 477
Mina är kvar efter 3 1/2 år.Det syns i ca 3 år där tror jag
Mina är kvar efter 3 1/2 år.Det syns i ca 3 år där tror jag
Jag tror, men är långt från säker, att det gallras ett par gånger per år, eller en gång bara kanske och gallrar då det som är över 3 år gammalt.Mina är kvar efter 3 1/2 år.
Vill du utveckla det lite?Jag tror, men är långt från säker, att det gallras ett par gånger per år, eller en gång bara kanske och gallrar då det som är över 3 år gammalt.
Försvinner gör det dock inte, syns bara inte när man söker på personnummer.
Vill du utveckla det lite?
Vilka kan se det?
Ingen som vet hur det är att börja plugga med skuldsanering?
Om jag förstår saken rätt så syns utslagen fram "tills skuld är betald" + 3 år.När kommer dessa att "försvinna"?
Så om jag tolkar detta rätt: Om skusan är avslutad 2025 syns utslagen till 2028?Om jag förstår saken rätt så syns utslagen fram "tills skuld är betald" + 3 år.
Så blir skulden betald 2021 försvinner det utslaget 2024 .
"Det är inte förrän du betalat skulden (och ärendet hos Kronofogden är avslutat) som tidsfristen om tre år börjar löpa och anmärkningen då försvinner/uppgiften gallras bort. Man räknar tre år efter utgången av det kalenderår då det mål som uppgifterna eller handlingarna hänför sig till avslutades (dvs per påbörjat år). T.ex. betalar man bort sin skuld helt idag i juni 2019, så har det ju gått tre år i juni 2022 – men utgången av kalenderåret innebär då att den gallras bort till årsskiftet 2023."
Nej, det gör det inte.Så om jag tolkar detta rätt: Om skusan är avslutad 2025 syns utslagen till 2028?
Så fattar jag det - men jag vet inte.Så om jag tolkar detta rätt: Om skusan är avslutad 2025 syns utslagen till 2028?