Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Konstigt likssom varför tar dom en upplysning nu? Det är ju inte ens så att årsinkomsten ändras förräns juli på ens uc.

Dom ser väl ingenting nu med en upplysning även om ens inkomst har ökat ?
Det kanske har att göra med att Skatteverket nyligen skickade ut påminnelser till dom som inte betalat restskatt?
Efter att ha läst inlägg här, och av egen erfarenhet så verkar det som en del inkassobolag har hittat en del knep så ifall en person med skuldsanering har en ny skatteskuld så kanske inkassobolagen kan begära omprövning/hävning av skuldsaneringar? (En ren gissning dock)

Konstigt likssom varför tar dom en upplysning nu? Det är ju inte ens så att årsinkomsten ändras förräns juli på ens uc.

Dom ser väl ingenting nu med en upplysning även om ens inkomst har ökat ?
Verkar som inkassobolagen gör det EFTER dom har köpt upp en fordran, så har det iallafall varit för mig varje gång en fordran har sålts vidare.
Bara för några dagar sedan fick jag brev av just Lowell om att dom hade köpt upp en fordran från ett annat bolag…

Jag fick också en upplysning av Lowell igår. För några dagar sen tog dem över fordran från Bank Norwegian. Antagligen därför dem ville kolla.
Min skuld hos Norwegian togs precis över av Intrum.. dom har nog en hel del kunder som söker/fått skuldsanering med tanke på hur låga krav dom har/hade på låntagare.

Verkar som inkassobolagen gör det EFTER dom har köpt upp en fordran, så har det iallafall varit för mig varje gång en fordran har sålts vidare.
Bara för några dagar sedan fick jag brev av just Lowell om att dom hade köpt upp en fordran från ett annat bolag…
Nu kommer en helt okunnig fråga, förlåt om jag är trög. Men om en person beviljas skuldsanering, varför fortsätter företagen sälja skulder? Vem vill liksom köpa dem då? Vad gynnar det dem? Är det bara förhoppningar om att någon förlorar sin skuldsanering och man då kan ställa krav?

Min skuld hos Norwegian togs precis över av Intrum.. dom har nog en hel del kunder som söker/fått skuldsanering med tanke på hur låga krav dom har/hade på låntagare.
Det är märkligt detta… Min Norwegian skuld låg tidigare hos Intrum, men för några dgr sedan köptes skulden upp av Lowell fick jag brev om. Just därför fick jag även en kreditupplysning tagen av Lowell igår…

Nu kommer en helt okunnig fråga, förlåt om jag är trög. Men om en person beviljas skuldsanering, varför fortsätter företagen sälja skulder? Vem vill liksom köpa dem då? Vad gynnar det dem? Är det bara förhoppningar om att någon förlorar sin skuldsanering och man då kan ställa krav?
Ingen aning faktiskt ! Funderar själv på detta för det sker rätt ofta har jag noterat…

@Lasseman om inte jag minns fel, så arbetade du tidigare på inkassobolag… ?!
Kanske du kan förklara vad som gör att inkassobolagen köper upp varandras skulder?
Ett exempel: påbörjar snart år 4 av min skuldsanering. En STOR skuld har under resans gång hela tiden legat hos Intrum för att nu i dagarna har ”sålts” vidare och ligger nu hos Lowell…
Vad tror du är anledningen till att dom gör så?! Vad ”vinner” dom på att köpa/sälja skulder till varandra ?!
Det händer ju rätt ofta har jag noterat…

Lowell tog över min fordran från Norwegian också i dagarna. Har inledd skuldsanering så jag undrar också vad de vinner på att köpa en sån skuld.. rätt hög skuld också, över en halv miljon med räntorna..

Lowell tog över min fordran från Norwegian också i dagarna. Har inledd skuldsanering så jag undrar också vad de vinner på att köpa en sån skuld.. rätt hög skuld också, över en halv miljon med räntorna..
Efter att ha googlat och läst lite om detta så verkar det vara så enkelt att inkassobolagen köper skulder av varandra i klumpar med massor av ärenden där det finns med allt från sådant där skulderna ligger som avbetalningsplaner direkt till inkasso, utmätningar och skuldsaneringar, så att just din/våra skulder bytt inkassobolag verkar kunna vara rätt slumpmässigt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp