Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag sitter i en sits där skuldsanering är den enda utvägen…
Har löneutmätning idag.
Hur beräknas förbehållsbeloppet?
Hur mycket betalar ni varje månad?

Jag sitter i en sits där skuldsanering är den enda utvägen…
Har löneutmätning idag.
Hur beräknas förbehållsbeloppet?
Hur mycket betalar ni varje månad?
Uträkningen på KFM’s hemsida stämde väldigt bra för mig, finns även ett snabbtest om du är kvalificerad för skuldsanering.

Hur lång tid har borgenärerna på sig att svara på delgivning samt yttra sig om betalplanen efter att den har skickats ut?
Ingen tidsbegränsning i hur fort det ska delges, det skulle förta poängen med delgivning.
Tror yttrandefristen är 2 eller 3 veckor

Jag frågade min handläggare och hon sa att det är lugnt med den första påminnelsen men om du inte betalar in så informeras borgenärerna när påminnelse två skickas ut.
Sorry, men läser Du inte vad jag skriver? Det är nu tre år sedan Du fick Din skuldsanering. Sättet har ändrats sedan dess…

Superbra att äntligen ha fått det beskedet skriftligt, min första handläggare ringde alltid upp mig och berättade sådant muntligt när jag frågade saker via Mail.. jag vet inte om det var för att hon tyckte det var enklare eller om hon inte ville att det skulle finnas nedskrivet.
Kan ha varit för att fånga upp följdfrågor också för att slippa maila i evigheter

Sorry, men läser Du inte vad jag skriver? Det är nu tre år sedan Du fick Din skuldsanering. Sättet har ändrats sedan dess…
Absolut, men detta är iofs inte tre år sedan men jag ska läsa på de nyaste riktlinjerna.

Uträkningen på KFM’s hemsida stämde väldigt bra för mig, finns även ett snabbtest om du är kvalificerad för skuldsanering.
Fast det där testet ska man verkligen ta med en nypa salt, känns bara dumt att dom har det.
Jag fick avslag för 900 kr i löneökning på min riktiga ansökan.
Men gör jag ett test och använder exakt samma siffror som i min riktiga uträkning så kan jag på månadslön fylla i 9000 kr mer än det jag fick avslag på men ändå står det att jag kan få det
Så ja, känns riktigt oseriöst

Gissar att just detta är anledningen varför många ansöker om omprövning "i onödan" för att minska risken för att bli av med sin skusan.
Jag fick ingen sänkning trots att utrymmet minskade när min man blev av med jobbet med motiveringen att det bara var tre månader kvar. Jag betalade aldrig in sista månaden.

Fast det där testet ska man verkligen ta med en nypa salt, känns bara dumt att dom har det.
Jag fick avslag för 900 kr i löneökning på min riktiga ansökan.
Men gör jag ett test och använder exakt samma siffror som i min riktiga uträkning så kan jag på månadslön fylla i 9000 kr mer än det jag fick avslag på men ändå står det att jag kan få det
Så ja, känns riktigt oseriöst
Ditt avslag låter ju ganska orimligt om det är pga de 900:- som orsakat det. Du kanske har skrivit det innan men anledningen var alltså att du inte längre var insolvent?
Man hade väl fattat om det var en nolla till men drygt 600:- låter löjligt.
Jag fick också ny betalplan under inledande från heltidsarbetslös till deltidsanställd, från 0:- till 1200:-. Blev ändå lite förvånad då, när man läst om ökning om minst 4-5tkr, men kanske annorlunda under inledande/inför beslut.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp