Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag vill inte heller riskera något, men vill heller inte betala in extra i onödan… Kul med julbonus! Hur mycket fick du/begärde omprövning för? :) Om jag får fråga.
Hela avdelningen får ca 30 000:- per person i bonus för extraordinära insatser under pandemin.

Undrar om man kan hävda att man varit i kontakt med KFM för att rådfråga, och referera till svaret, i det fall en borgenär skulle begära omprövning för en situation som min…?
Hade jag -endast- utgått från skrifterna i beslutet och handläggare nr 2’s nej, utan att ha hängt här på forumet, hade jag ju gjort allt korrekt.

Hela avdelningen får ca 30 000:- per person i bonus för extraordinära insatser under pandemin.
Fint !
…men om Du har 54% i skatt på det beloppet, så blir de inte mycket att ompröva enl. min mening iallafall…
Har du redan begärt omprövning, så hade jag reviderat den med ovanstående skattesats om den stämmer i ditt fall, vill säga ?!

Fint !
…men om Du har 54% i skatt på det beloppet, så blir de inte mycket att ompröva enl. min mening iallafall…
Har du redan begärt omprövning, så hade jag reviderat den med ovanstående skattesats om den stämmer i ditt fall, vill säga ?!
Ahhh, skulle nog nämnt att det är ca 30kkr netto.

Nu har jag tagit en lång promenad i friska luften och rensat skallen en smula, och beslutat mig för att ompröva den månatliga ökningen på 500:- och samtidigt skicka med all information om engångsbelopp för retroaktivt omvårdnadsbidrag/skuld för- och sänkt bostadsbidrag som tar ut varandra en del, som en bilaga.
Jag vet ju inte än hur mycket jag blir återbetalningsskyldig för bostadsbidrag med ny årsinkomst som det retroaktiva innebär så jag vågar inte rapportera in mitt engångsbelopp som det ser ut nu, ifall alltihop beslutas att betalas in till saneringen och sedan står jag med en skuld till Försäkringskassan pga brist av samordnad för samma period i onödan.

Då jag iaf agerat och lämnat info först ifall en borgenär skulle reagera och riskerar inte att betala för lite/för mycket och framför allt inte att saneringen hävs.

Senast ändrad:
Nu har jag tagit en lång promenad i friska luften och rensat skallen en smula, och beslutat mig för att ompröva den månatliga ökningen på 500:- och samtidigt skicka med all information om engångsbelopp för retroaktivt omvårdnadsbidrag/skuld för- och sänkt bostadsbidrag som tar ut varandra en del, som en bilaga.
Jag vet ju inte än hur mycket jag blir återbetalningsskyldig för bostadsbidrag med ny årsinkomst som det retroaktiva innebär så jag vågar inte rapportera in mitt engångsbelopp som det ser ut nu, ifall alltihop beslutas att betalas in till saneringen och sedan står jag med en skuld till Försäkringskassan pga brist av samordnad för samma period i onödan.

Då jag iaf agerat och lämnat info först ifall en borgenär skulle reagera och riskerar inte att betala för lite/för mycket och framför allt inte att saneringen hävs.

Sannolikheten att den skulle hävas bedöms som osannolikt, men möjligtvis förlängas om en borgenär inkommer med egen begäran om omprövning alternativt att omprövan avslås.
Det sistnämnda tror jag mest på i detta fallet, men berätta gärna vad utfallet blir.
Alltid bra info för oss andra med pågående skuldsaneringar… :)

Alltså förlåt, med risk för att bli kritiserad måste jag ändå få skriva det här.

Jag har läst den här tråden från första inlägget till sista och gång på gång har personer skickat in om omprövning för mindre belopp och inget har förändrats.
Jag minns att det är runt 3-4000 netto i stadigvarande inkomst som gäller för omprövning och runt 20-30.000 i engångssumma (utöver slutlön) sa min handläggare när min sanering vann laga kraft för lite mer än ett år sen.

För större summor kan jag förstå oron men för några hundra i månaden?
Sen undrar folk varför det är sån sjuk väntetid på omprövning till och från...
Jag blir faktiskt ärligt förundrad över tankegångarna hos vissa ibland.

Alltså förlåt, med risk för att bli kritiserad måste jag ändå få skriva det här.

Jag har läst den här tråden från första inlägget till sista och gång på gång har personer skickat in om omprövning för mindre belopp och inget har förändrats.
Jag minns att det är runt 3-4000 netto i stadigvarande inkomst som gäller för omprövning och runt 20-30.000 i engångssumma (utöver slutlön) sa min handläggare när min sanering vann laga kraft för lite mer än ett år sen.

För större summor kan jag förstå oron men för några hundra i månaden?
Sen undrar folk varför det är sån sjuk väntetid på omprövning till och från...
Jag blir faktiskt ärligt förundrad över tankegångarna hos vissa ibland.

Beror nog mycket på hur mycket man betalar redan, har ökat min inkomst så att i princip är på gränsen för överprövning, men betalar redan 17000 i månaden. Har haft flera borgenärer som tagit upplysning på mig, men ingen som begärt överprövning. Kan tänka mig däremot att borgenärerna skickar in till fogden om man har ett "nollbeslut" och ökar sin inkomst med flera tusen i månaden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp