Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur funkar det när man omprövar, tar man endast upp ändringarna eller in-/utgifter på nytt i sin helhet? Inte hunnit göra det själv ännu.

Så länge man omprövar varje ändrad situation borde det väl vara upp till KFM att avgöra hur det ska bedömas gentemot ursprungsplan kontra det senaste beslutet, eller…?

Tack för svaret. Men enligt denna sida och annan information så gick det igenom, eller stämmer det inte? https://www.facebook.com/photo?fbid=448168953346828&set=a.390420265788364

Vad skulle hända om man inte skulle anmäla en höjning, är det hävning eller förlägning som gäller? Detta är inget jag skulle göra men vill ändå veta.
Ok, verkar stå olika på olika platser i t.ex etc som är en vänstertidning så stod det att det inte var aktuellt i den blågula budgeten.

enligt kronofogdens praxis så är en väsentlig höjning mellan 4-5000 efter skatt så det är nog ändå rätt lugnt.
Jag hade skickat in för överprövning och förmodar att dem lämnat det oförändrat. Hyran höjs ju varje år också så man kan ju ta med det i överprövningen också + att förbehållsbeloppet höjts, så blir skillnaden inte lika stor heller.

Ok, verkar stå olika på olika platser i t.ex etc som är en vänstertidning så stod det att det inte var aktuellt i den blågula budgeten.

enligt kronofogdens praxis så är en väsentlig höjning mellan 4-5000 efter skatt så det är nog ändå rätt lugnt.
Jag hade skickat in för överprövning och förmodar att dem lämnat det oförändrat. Hyran höjs ju varje år också så man kan ju ta med det i överprövningen också + att förbehållsbeloppet höjts, så blir skillnaden inte lika stor heller.
Märkligt att det står olika beslut, faktiskt. Får se vad som händer då.
Ok, jag förstår läget.
Tack så mycket för svaret, och för den tidigare uträkningen till min förra fråga. Mycket uppskattat!

Om man ringer till Kronofogden, och frågar om en person har skulder etc, svarar då myndigheten självmant att det finns beslut om skuldsanering eller är det något man specifikt måste fråga om?

Om man ringer till Kronofogden, och frågar om en person har skulder etc, svarar då myndigheten självmant att det finns beslut om skuldsanering eller är det något man specifikt måste fråga om?
Jag har ringt vid ett tillfälle, men då frågade jag specifikt om personen i fråga hade just skuldsanering och det svarade dom på. Jag frågade även hur stor skulden uppgick till. Det svarade dom oxå på.
Jag är dock ganska säker på att man måste fråga det man vill ha svaret på. Dom säger nog inget ”spontant” så att säga.

Nämnas kan att jag hade även personnumret till personen jag ringde till KF om. Det underlättar. :)

Jag har ringt vid ett tillfälle, men då frågade jag specifikt om personen i fråga hade just skuldsanering och det svarade dom på. Jag frågade även hur stor skulden uppgick till. Det svarade dom oxå på.
Jag är dock ganska säker på att man måste fråga det man vill ha svaret på. Dom säger nog inget ”spontant” så att säga.

Nämnas kan att jag hade även personnumret till personen jag ringde till KF om. Det underlättar. :)
Generellt är det så, svara på frågor går bra, att ha allmän redogörelse är inte lika lätt.

Ringde in till KF i måndags för att kolla hur det låg till med min skuldsanering, väntar på att alla ska godkänna betalplanen. Fick till svar då att alla hade godkänt den. Ringde dit idag igen för att dubbelkolla, men då var beskedet att det var 7 borgenärer som inte hade godkänt.
Bra koll där…från att alla hade godkänt till att 7 inte har godkänt, inte seriöst

Ringde in till KF i måndags för att kolla hur det låg till med min skuldsanering, väntar på att alla ska godkänna betalplanen. Fick till svar då att alla hade godkänt den. Ringde dit idag igen för att dubbelkolla, men då var beskedet att det var 7 borgenärer som inte hade godkänt.
Bra koll där…från att alla hade godkänt till att 7 inte har godkänt, inte seriöst
Bedrövligt

Verkligen.
Han jag pratade med i måndags sa att dom i slutet av oktober skickat ut påminnelser till nån borgenär men som dom senare fått godkänt för och allt var ”grönt” angående det.

men pratade med en trevlig tjej där idag, och enligt hon som sagt 7 st som inte svarat alls. Har mailat dom idag, så får se vad dom säger

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp