Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ni som haft betalplan på 4 år, är det liksom verkligen fritt fram sedan efter år 4 att ”tjäna hur mycket man vill”? Borgenärer måste ju fortfarande kunna begära omprövning, eller utgår man från senaste beslut och så länge det hålls så är det lugnt? Om jag tex går upp 10tkr i lön under år 3,5 - kan då betalplanen förlängas till 5 år?
Jag har inte uppfattat att det är fritt fram men jag kan ha fel. Betalplanen kan förlängas till max sju år om borgenärerna omprövar så jag tänker att varje signifikant ökning kommer iaf jag att ansöka omprövning om.. även efter betalplanen är slut ska man väl ompröva vid avsevärd förbättring i ekonomin?

Jag har inte uppfattat att det är fritt fram men jag kan ha fel. Betalplanen kan förlängas till max sju år om borgenärerna omprövar så jag tänker att varje signifikant ökning kommer iaf jag att ansöka omprövning om.. även efter betalplanen är slut ska man väl ompröva vid avsevärd förbättring i ekonomin?
Ja jag tycker också det låter mer rimligt. Fastställd och förkortad betalplan vid beslut borde ju baseras på uppgifterna som finns när beslutet fattas.
Hellre då att ompröva ökad inkomst och få ett ”men är du knäpp, du ska inte betala mer efter år 4” från KFM.

Nu är slutet ganska nära. Jag har fem betalningar kvar och lite mindre än ett halvår. Känns lite märkligt men oerhört skönt efter att ha levt i världen med dålig ekonomi och skulder i många år.
Jag våga börja planera lite försiktigt för mitt nya, skuldfria liv :).

Senast ändrad:
Hur ska man kunna bli skuldfri? Har försökt om och om igen förhandla med inkasso bolagen men det är så svårt att hitta bra uppgörelser som passar alla. Har stora skulder och blir nekad skuldsanering varje gång, och idag fick jag höra utav marginalen core att dem är inte intresserade av en uppgörelse hur ska man gå vidare efter det svaret? Bara ge upp tanken på ett skuldfritt liv i framtiden kanske är enda möjligheten
Varför har du fått avslag tidigare?

Hejsan
Jag sökt skuldsanering 7 oktober o väntar fortfarande svar från kronofogden , hur lång tid tar det ?

Fler än jag som har skusan och får galet mycket låneerbjudanden…?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp