Du kommer få löneutmätning och om du bara har vanliga grejer som du skriver, så skulle jag säga att chansen är mikroskopisk att dem tar nått hemifrån, särskilt om du har barn.
Du kommer få löneutmätning och om du bara har vanliga grejer som du skriver, så skulle jag säga att chansen är mikroskopisk att dem tar nått hemifrån, särskilt om du har barn.

Löneutmätning så inte skuldsanering? Så kanske mycket mer än 5 år också? Eftersom min totala skuld är nästan 1miljon![]()
Invänta en skuldsanering? Det sker inte automatiskt utan det är nåt man ansöker om och blir beviljad om man anses uppfylla de kriterier som gäller.Ursäkta om sådant här tagits upp tidigare men är så många sidor så jag orkar inte läsa. Jag kommer att släppa allt och invänta en skuldsanering snart. Då situationen är ohållbar. Har möte med skuld och rådgivningen på måndag så vet redan litegrann. Samt via Google såklart.
Jag har ju förstått jag måste sälja bilen och hitta en billigare så jag och mina 2 barn kan ta sig någonstans iaf men hur hårda är dom vid utmätning? Jag bor i hyreslägenhet och har bara vanliga grejer. Typ nån dator som är 5-10år. Tv likadant. Alltså allt jag har är max värt per st 1000-2000kr om man skulle sälja.
Å berätta för barnen att man måste sälja en gammal tv eller ett ps4 med halvtrasig kontroll skulle bli så himla ledsamt för dom. Tänkte är det jakt på varenda krona eller har dom ändå förståelse. Har man en soffa får man ha den eller måste man sälja för å köpa en sämre soffa? Fiskespö m.m.
Känns som du ställt denna frågan upprepade gånger , DU gör vad du vill med dina pengar, sköter du inte detta, får nya skulder som sedan dem i sin tur hamnar hos krono kommer du nog förlora saneringen. Och av just den enkla anledningen att ditt utrymme kommer ej kunna täcka en utmätning samt sanering. Så svar på din fråga, vad du gör med dina pengar är upp till dig, mitt tips av erfarenhet är att när du har lite extra så spara de kommer komma perioder under saneringen då du kommer ha mindre , som tex födelsedagar, jul osv osvJag kommer att byta bank så småningom om. Vet ni nån bank man kan ha som inte säger nej till nya kunder trots skuldsanering?
Swedbank frös mitt swish och utredde swish som varit från privatlån. Det lär väl öppnas igen då det finns underlag samt att de står med tydligt i saneringen. Men känns ändå läskigt och nojjar ihjäl mig att dom ska säga till krf att jag småspelat lite. Är dock i väldigt liten skala och saneringen är ny. Så kommer inte göra ngt sen som äventyrar saneringen.
Riskerar jag nu att banken kontaktar krf och säger att jag spelat som i sin tur häver min sanering? Eller riskerar jag hembesök?
Nej nya skulder är inte aktuellt. Funderar mer kring vad banken lämnar ut för uppgifter och hur KRF ställer sig till sådan info.Känns som du ställt denna frågan upprepade gånger , DU gör vad du vill med dina pengar, sköter du inte detta, får nya skulder som sedan dem i sin tur hamnar hos krono kommer du nog förlora saneringen. Och av just den enkla anledningen att ditt utrymme kommer ej kunna täcka en utmätning samt sanering. Så svar på din fråga, vad du gör med dina pengar är upp till dig, mitt tips av erfarenhet är att när du har lite extra så spara de kommer komma perioder under saneringen då du kommer ha mindre , som tex födelsedagar, jul osv osv
ngn får gärna flika in om jag är helt ute och cyklar
Nej nya skulder är inte aktuellt. Funderar mer kring vad banken lämnar ut för uppgifter och hur KRF ställer sig till sådan info.
Om personen i fråga har skuldsanering och mestadels pga spel, och numera har sanering och spelar då kontrollerat osv sköter sina betalningar m.m Menar du att skusan kan upphäva saneringen?Var det spelande som gjorde så du fick skulderna från början?