Vid inledande antar jag.När får en medlånetagare reda på att den andre som sökt skuldsanering ? När man fått inledande eller innan ?![]()
De får också alla handlingar och förteckning över alla dina skulder så jag hade berättat för vederbörande.Vid inledande antar jag.
Har inga problem att mina föräldrar får en förteckning över mina skulder faktiskt ! Viktigast är att ansökan går igenomDe får också alla handlingar och förteckning över alla dina skulder så jag hade berättat för vederbörande.

Kan bara hålla med. Och bara det att man sätter ut en flytande summa om hur stor ökning man kan få på sin inkomst utan att man behöver ansöka om omprövning gör det hela så frustrerande.Allt är så märkligt i denna världen och därav att man är lite nervös då inget är givet.
Tacksamheten över beviljad skuldsanering i onsdags sköljde över mig igen när jag vaknade imorse. Möjligheten att få denna chans är rätt överväldigande för mig. Särskilt eftersom jag upplever mig rikare än någonsin efter inledande.
Det jag egentligen vill säga är att inte ge upp, du som väntar, hur mörkt det än ser ut.
Jag blev beviljad skuldsanering som helt arbetslös med motiveringen från KFM att även om jag har ett heltidsjobb kommer jag inte kunna betala min skuld på många år. En borgenär motsatte sig på goda grunder, men KFM slog fast beslutet ändå. Visst har jag tre veckors väntan eller vad det än är nu innan det träder i kraft men jag oroar mig inte, inget nytt har tillkommit som jag inte varit öppen med eller något jag kan påverka. Ser KFM i ett helt nytt ljus mot för ett år sedan och för två år sedan visste jag inte ens att möjligheten fanns.
Det jag dock tänker göra på måndag är att ringa Kundtjänst och fråga efter mer specifika riktlinjer kring vad som gäller med tex ökad inkomst etc efter beviljande, goda skäl för omprövning osv, som om jag var helt omedveten om allt som sägs här.

Grattis!Grattis!
Fick också beslut om sanering förra veckan, men har inte riktigt fattat det ännu känns det som.
Tycker det har gått så smärtfritt och smidigt under hela processen utan några som helst krångel eller att man ska komma in med ny info osv. Så man tror att det är något som är fel. haha.
Skulle vara tacksam om du kunde skriva av dig här i tråden när du pratat med kundtjänst på Måndag om vad du fick för info!![]()
Ha en fin helg och njut som du aldrig njutit förr nu med helg OCH beviljas sanering! =)
TACK!Grattis!
Fick också beslut om sanering förra veckan, men har inte riktigt fattat det ännu känns det som.
Tycker det har gått så smärtfritt och smidigt under hela processen utan några som helst krångel eller att man ska komma in med ny info osv. Så man tror att det är något som är fel. haha.
Skulle vara tacksam om du kunde skriva av dig här i tråden när du pratat med kundtjänst på Måndag om vad du fick för info!![]()
Ha en fin helg och njut som du aldrig njutit förr nu med helg OCH beviljas sanering! =)