Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det var då inget han informerade om att han skulle göra. Men det är ju ett avtal man ingår, vilket kan vara problematiskt om man är skuldsatt att få igenom. Fast jag visste sedan innan att dom tar kreditupplysningar, men kanske inte redan vid ett första samtal.
Det ska väl ges omfrågekopior till den frågat om, typ det uc skickar hem, även om man använder annat ställe, jag har aldrig fått sånt.

Har inte varit i den situationen själv med biluthyrning etc men på mitt jobb tex slår systemet direkt ifrån om en kund inte är kreditvärdig/har betalningsanmärkning per automatik och det tas inte någon uc. Ungefär som när jag köpt via Klarna, och missat att klicka i Direktbetalning och det istället blivit delbetalning så får jag upp ett felmeddelande att köpet inte kan genomföras och thats it.
Tycker inte det är så konstigt att vissa bokningar inte kan göras när man har skuldsanering och att det funkar hos vissa, men inte hos andra.
Jag hade tex inga problem att uppgradera/teckna försäkringar och bredband, boka verkstadstid via förmedlare och har tecknat nytt elavtal men hade förstått om det slagit ifrån.

Ger dom ingen orsak har dom nog ingen framgång
Möjligt dom bara vill att en jurist går igenom det en gång till?
Har själv ingen aning varför dom motsätter sig.

Handläggaren sa att vi kan ju inte ens spekulera varför dom motsätter sig när dom inte vill ge någon anledning.

Beviljad skuldsanering, har nog aldrig varit så lättad i mitt liv. Nu är det bara vänta ca 3 veckor sedan är allt klappat och klart. Det har dock varit en lång process då mina skulder byt ägare ett par gånger. Ingen som har motsatt sig iallafall. Fick inledande i Jan-21. Förslaget kom i mitten av mars och beslutet nu i slutet av september.

Beviljad skuldsanering, har nog aldrig varit så lättad i mitt liv. Nu är det bara vänta ca 3 veckor sedan är allt klappat och klart. Det har dock varit en lång process då mina skulder byt ägare ett par gånger. Ingen som har motsatt sig iallafall. Fick inledande i Jan-21. Förslaget kom i mitten av mars och beslutet nu i slutet av september.
Kommer ihåg känslan även om det i dagarna är fyra år sedan jag fick mitt besked om beviljad sanering. Grattis!

Fick hem ett förslag idag, nu när jag godkänner det vad händer då? Förstår att det skickas ut till borgenärerna såklart och att de ska ha chans att yttra sig men hur är tidsperspektivet där? Hur lång tid har de på sig? Sedan antar jag att processen kan ta tid om någon motsätter sig? Men om det går vidare så blir det beslut och då har de tre veckor att i princip motsätta sig igen då?

Om man söker skuldsanering och har ett lån med medlåntagare får medlåntagare då ta del utav orsaken till skuldsättningen när och om skuldsaneringen blir inledande? Jag vill inte att personen ska ta del utav mina misslyckanden, även om hen vet vad lånet vi tog ihop gick till.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp