Fan, fick brev idag om att collector bank har överklagat mitt beslut. Vad kan man förvänta sig?
Jag fick beslut om skuldsanering den 7 september. Överklagan inkom den 13e. Det står att ärendet är inlämnat till kalmar tingsrätt. Nu känns allt åt helveteHur länge sedan var det betalplanen skickades ut till alla de du är skyldig pengar?
Det som händer är väl att överklagan går vidare till en jurist inom Kfm som kollar vidare på ärendet och beslutar att avslå eller godkänna överklagan. Förhoppningsvis så avslår dom överklagan och går på din linje att du ska bli beviljad sanering.
Men man får vänta ytterligare några veckor på att få reda på om man får skuldsanering eller ej när någon överklagar.
Så det var alltså efter beslut dom överklagat?Jag fick beslut om skuldsanering den 7 september. Överklagan inkom den 13e. Det står att ärendet är inlämnat till kalmar tingsrätt. Nu känns allt åt helvete
Ja den godkände dom.Så det var alltså efter beslut dom överklagat?
Men godkände dom betalplanen eller vadå?
Jag fick beslut om skuldsanering den 7 september. Överklagan inkom den 13e. Det står att ärendet är inlämnat till kalmar tingsrätt. Nu känns allt åt helvete

Hm varför dom gör så, godkänner först sen överklagar. Verkligen märkligtJa den godkände dom.
Dom har 3 veckor på sig efter beslut att överklaga alltihop. Känns som man faller på mållinjen nu. Är det vanligt att det blir avslag såhär sent? Har inte fifflat med något men skulderna är ju inte jättegamla men det vet ju min handläggare om sen dag 1.Jag har inte riktigt fattat hur det går till.. man får inledande och betalplanen skickats ut till alla, är det inte då dom ska komma in med överklagan inom x antal veckor?
När man väl får beslut har dom väl ingenting att komma med?
Hoppas det går vägen för dig i alla fall! Håller tummarna!![]()
Får man fråga hur gammalt just Collector lånet är ?Dom har 3 veckor på sig efter beslut att överklaga alltihop. Känns som man faller på mållinjen nu. Är det vanligt att det blir avslag såhär sent? Har inte fifflat med något men skulderna är ju inte jättegamla men det vet ju min handläggare om sen dag 1.
Dom har 3 veckor på sig efter beslut att överklaga alltihop. Känns som man faller på mållinjen nu. Är det vanligt att det blir avslag såhär sent? Har inte fifflat med något men skulderna är ju inte jättegamla men det vet ju min handläggare om sen dag 1.