Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gastronomiska siffror? Ska ni ut och räkna på fin restaurang?

Ok, jag står fast vid att vad jag vet kan man inte få hävt på egen ompröving
Nu hänger jag nog inte med? Du skrev om miljoner i ditt exempel, det var detta jag hänvisade var gastronomiska siffror och att det inte rör sig stora STORA summor pengar, men ändå över beloppet för när omprövning ska ske.

Ok, håller tummarna att betalplanen bara förlängs.

Nu hänger jag nog inte med? Du skrev om miljoner i ditt exempel, det var detta jag hänvisade var gastronomiska siffror och att det inte rör sig stora STORA summor pengar, men ändå över beloppet för när omprövning ska ske.

Ok, håller tummarna att betalplanen bara förlängs.

Du söker nog ordet "astronomiska"
Gastronomi och således gastronomiska är något helt annat.

Ganska osäker på om den kan förlängas också.

Om man får ett arv när man har skuldsanering, säg 100.000kr, ska man slå ut det per månad på dom år som är kvar på saneringen eller ska man räkna på ett år bara för ökad inkomst inför omprövning?

Är ju fritt val. Hävs skuldsaneringen får det verkan att räntan som frystes vid inledande släpps iväg igen, som om den aldrig varit fryst.

Har man säg 2 miljoner I skulder med 20% ränta är det 400k i ränta på ett år, är det 3 år in på saneringen innebär det att 600k ränta ploppar fram igen.
Jag skulle välja att ha sanering kvar och slippa betala 600k till. Men alla är olika
Fast jag har inledande och skulderna inne på KF ökar ju ändå pga räntan?

Är ju fritt val. Hävs skuldsaneringen får det verkan att räntan som frystes vid inledande släpps iväg igen, som om den aldrig varit fryst.

Har man säg 2 miljoner I skulder med 20% ränta är det 400k i ränta på ett år, är det 3 år in på saneringen innebär det att 600k ränta ploppar fram igen.
Jag skulle välja att ha sanering kvar och slippa betala 600k till. Men alla är olika
Ja när du lägger upp det sådär :facejoy: Visste inte att räntan fick ticka på på sidan av saneringen faktiskt. Trodde i min enfald att hela beloppet frös vid inledande.

Om man får ett arv när man har skuldsanering, säg 100.000kr, ska man slå ut det per månad på dom år som är kvar på saneringen eller ska man räkna på ett år bara för ökad inkomst inför omprövning?
Inkomsten ökar inte pga arv. Räkna med att en omprövning innebär att en av månadsbetalningarna höjs med 100k

Fast jag har inledande och skulderna inne på KF ökar ju ändå pga räntan?

När du har inledande så kan dom inte verkställas, att verkställigheten system räknar på saknar betydelse

Ja när du lägger upp det sådär :facejoy: Visste inte att räntan fick ticka på på sidan av saneringen faktiskt. Trodde i min enfald att hela beloppet frös vid inledande.

Det fryser vid inledande, men om en skuldsanering hävs blir verkan av upphävningen att det är som att skuldsaneringen aldrig funnits. Och då räknas ju i efterhand räntan ikapp

Det fryser vid inledande, men om en skuldsanering hävs blir verkan av upphävningen att det är som att skuldsaneringen aldrig funnits. Och då räknas ju i efterhand räntan ikapp
Åh fy f..
Hyfsat ruttet det skulle kännas att förlora saneringen isåfall...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp