Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo precis. Var det jag började fundera över om man ser till att ha ett extrajobb där man inte kommer över den summan. Utan lägger sig under.
Men är säkert som du skriver att en omprövning ligger nära till hands då det är just ett extrajobb och inte sitt vanliga jobb med löneökning varje år.
Det är bättre att ompröva och få en oförändrad betalplan än att chansa. Jag har omprövat vid en ungefär lika stor löneökning vid byte av jobb och det blev ingen ändring i min betalplan.

Jag har läst rätt många inlägg på den här tråden, men undrar en sak, måste man släppa allt för att kunna söka om skuldsaneringen, eller kan man söka innan allting går åt helvete?

Jag har läst rätt många inlägg på den här tråden, men undrar en sak, måste man släppa allt för att kunna söka om skuldsaneringen, eller kan man söka innan allting går åt helvete?

Du kan söka skuldsanering utan att ha släppt allt men den dagen du får inledande får du inte betala något på dina lån längre och skulle du få avslag så har du egentligen ”släppt allt”.

Du kan söka skuldsanering utan att ha släppt allt men den dagen du får inledande får du inte betala något på dina lån längre och skulle du få avslag så har du egentligen ”släppt allt”.
Usch va surt .

Sitter och förbereder en ansökan till skuldsanering och tänker på boende kostnad, min sambo äger gården vi bor på men vad jag fattar som så räknas det ändå som vi delar på boende kostnaden i förbehållsbeloppet? Alltså står 5000 kr i mitt namn ? Han betalar ca tio tusen

Sitter och förbereder en ansökan till skuldsanering och tänker på boende kostnad, min sambo äger gården vi bor på men vad jag fattar som så räknas det ändå som vi delar på boende kostnaden i förbehållsbeloppet? Alltså står 5000 kr i mitt namn ? Han betalar ca tio tusen
Så borde det rimligtvis vara.

Så borde det rimligtvis vara.
Ok! Det är ju rätt bra för min sida för han står för boende och jag för mat! Om jag har räknat rätt osv så kommer jag ha ca två tusen över varje månad! Fast alla skulder nu känns allt så himla bra, det som är mest jobbigt är alla brev som ska komma :confused: hade hoppats på att man kunde fått det mesta på Kivra men allt gick inte få där!

Ok! Det är ju rätt bra för min sida för han står för boende och jag för mat! Om jag har räknat rätt osv så kommer jag ha ca två tusen över varje månad! Fast alla skulder nu känns allt så himla bra, det som är mest jobbigt är alla brev som ska komma :confused: hade hoppats på att man kunde fått det mesta på Kivra men allt gick inte få där!
Har du berättat för din sambo ?
Äger han allt och finns det på papper, tänker mest om det blir utmätning.

Har du berättat för din sambo ?
Äger han allt och finns det på papper, tänker mest om det blir utmätning.
Jajamän, han äger hela gården, bilen är hans, mamma står som ägare på min bil. Vi står inte på något ihop! Kan de ens gå på hans saker när vi endast är sambo, vi är inte gifta

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp