Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej igen alla!
Jag ha lite fundering på att om man än inte hamnat hos varken inkasso eller fogden men vet att det kommer komma och man ha försökt göra allt man kan innan man hamnade där, kan jag då styrka det på något sätt eller skulle jag låtit allt vara och försöka göra något åt situationen när jag väl är hos fogden? Om ni förstår vad jag menar. Jag blev även tillfrågad av marginal bank där jag redan ha lån om jag ville höja mitt lån men jag sa att det kommer inte gå ändå och att jag inte vill så då fick jag hem papper om att de inte kunde ge mig något men jag hade inte tänkt bevilja ändå. Blir det som att jag ansökt om ett nytt lån då? Hur vet jag det i så fall? För annars är det 2 år sen jag tog senaste lånet, och vilket är bäst nu för att söka skuldsanering? Ska jag försöka när grejer hamna hos inkasso också eller bara låta allt gå till fogden? Sen varför få endel ha lön utmätning ett tag innan de beviljas skuldsanering? Är det inte samma pengar det handlar om ändå? Om man inte få skuldsanering nu kommer man då någonsin få det? Någon som sökt fler gånger och till slut fått det? Jag ha hamnat i skiten för att först å främst hjälpa anhörig för många herrans år sen. Sen ha jag mått psykiskt dåligt och lån efter lån det blev som ett missbruk för att dämpa min ångest. Men istället för å kunna nyttja pengarna så åt räntan upp allting istället. Önskar jag hade gjort något annat synligt istället för å paja min fina ekonomi!

Fick svar att ingen har ännu motsatt sig förslaget som skickats ut. Skickades ut för lite mer än 2 veckor sedan.
Är det ett bra tecken eller brukar de flesta OM dom kommer in med något komma i slutet av tiden?

Om man i jobbet får en förmånsbil under tiden man har skuldsanering, är det något man behöver anmäla till någon?

Fick svar att ingen har ännu motsatt sig förslaget som skickats ut. Skickades ut för lite mer än 2 veckor sedan.
Är det ett bra tecken eller brukar de flesta OM dom kommer in med något komma i slutet av tiden?
Min motsatte sig efter 1 vecka. Alla godkände förutom den borgenären.

Pratat med min budget och skuldrådgivare, och även mina närstående, dom har alla sett invändningen min borgenär sa och menade på att det var varken något nytt eller allvarligt. Min budget och skuldrådgivare menade på att det bara var rutin att det kopplades till jurist efter en invändning och menade på att jag skulle andas ut. Invändningen hade ingen grund och var i princip en ”jag ska ha alla mina pengar” invändning. Hon hade svårt att tro att jag skulle få avslag pga den invändningen, speciellt när alla andra godkänt förslaget också. Så idag känns det lite bättre. Väntan är fortfarande jobbig, men nästa vecka kan jag ringa juristen. Det är ju iallafall något! Jag ber till Gud att detta går vägen. Då kan jag få känna hopp om livet igen!

Pratat med min budget och skuldrådgivare, och även mina närstående, dom har alla sett invändningen min borgenär sa och menade på att det var varken något nytt eller allvarligt. Min budget och skuldrådgivare menade på att det bara var rutin att det kopplades till jurist efter en invändning och menade på att jag skulle andas ut. Invändningen hade ingen grund och var i princip en ”jag ska ha alla mina pengar” invändning. Hon hade svårt att tro att jag skulle få avslag pga den invändningen, speciellt när alla andra godkänt förslaget också. Så idag känns det lite bättre. Väntan är fortfarande jobbig, men nästa vecka kan jag ringa juristen. Det är ju iallafall något! Jag ber till Gud att detta går vägen. Då kan jag få känna hopp om livet igen!
Vad vad det för invändning? Vilket företag?

Vilka inkassobolag brukar oftast har invändningar? För mig har alla svarat och godkänt utom alektum.

Kan man maila handläggaren och fråga om någon haft invändning mot förslaget dom skickade ut? Är några få dagar kvar..
Eller kan man anta att ingen haft något att säga ännu då jag inte fått hem något brev om detta, som jag förstått man får så fort någon sätter sig emot?

Är man en jobbig jävel om man frågar innan tiden gått ut :facejoy: Men man är ju nyfiken så man spricker på hur det ligger till.
Det går att maila ja. Det fördröjer ju såklart all handläggning men maila går fint, dom svarar nog

Finns det någon maxkostnad/schablon för vad ett boende får kosta med en vuxen och två barn, någon som vet?
Googla högsta godtagbara bostadskostnad då kommer du få fram ett dokument som fkassan ger ut

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp