- Meddelanden
- 10 142
- Mottagna reaktioner
- 6 672
- Poäng
- 4 477
Beslut om du inledande ?ja, såg att de var 2,5 mån handläggningstid hur tidigt ringer de innan beslutet?
Beslut om du inledande ?ja, såg att de var 2,5 mån handläggningstid hur tidigt ringer de innan beslutet?
Jag betalade alla fasta avgifter plus CSN.Kommer jag och skriver igen
hur gjorde ni när ni hade bestämt er att söka skuldsanering? Betalade ni det viktigaste och sen sparade resten som en buffert inför eventuellt skuldsanering? Har en del som jag hade velat strunta i men vet att de ger missbrukad kredit men de kan jag leva med ifall man skulle bli nekad skuldsanering. Hur gjorde ni?
Ja precis, sen var de 7 mån till de ”riktiga” beslutet eller vad man sägerBeslut om du inledande ?
Ok! Stog såhär på deras hemsida men kanske fattade felJag ansökte 27 maj, blev uppringd 23 november och 27:e November fick jag inledande. Detta var 2018.
Beslut 12 april
| Ärende | |
|---|---|
| Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får besked om att vi har gått vidare med den eller avslagit den. Uppdaterat den 12 augusti. | |
| Handläggningstid just nu | 2,5 månader |
| Ärende | |
|---|---|
| Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får ett beslut om att du har fått skuldsanering. Uppdaterat den 12 augusti. | |
| Handläggningstid just nu | 7 månader |
För mig tog det lite drygt 5 månader från ansökan till beslut. Den 16/3-21 tog KF emot min ansökan. 24/5 ringde handläggaren och samma dag fick jag inledande. 13/7 godkände jag betalplanen och i fredags kom beslutet om skuldsanering.Ok! Stog såhär på deras hemsida men kanske fattade fel
Skuldsanering
Handläggningstiderna gäller för skuldsanering och skuldsanering för företagare.
Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får besked om att vi har gått vidare med den eller avslagit den.
Uppdaterat den 12 augusti.Ärende Handläggningstid just nu 2,5 månader
Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får ett beslut om att du har fått skuldsanering.
Uppdaterat den 12 augusti.Ärende Handläggningstid just nu 7 månader
Jag sökte i början av maj och de har inte ringt upp mig ännu. De sa att uppgifterna på hemsidan inte stämmer när jag ringde och frågade. Det är längre handläggningstid, de ligger efter.ja, såg att de var 2,5 mån handläggningstid hur tidigt ringer de innan beslutet?
Jag sökte i början av maj och de har inte ringt upp mig ännu. De sa att uppgifterna på hemsidan inte stämmer när jag ringde och frågade. Det är längre handläggningstid, de ligger efter.
Ok, det kan inte ha med semester tider med? Nä, i början av året stog det väl tre-fyra månader så de ändras nog fortJag sökte i början av maj och de har inte ringt upp mig ännu. De sa att uppgifterna på hemsidan inte stämmer när jag ringde och frågade. Det är längre handläggningstid, de ligger efter.

Oj, vad snabbt och smidigt det gick! Skönt när de går snabbt och smidigt!För mig tog det lite drygt 5 månader från ansökan till beslut. Den 16/3-21 tog KF emot min ansökan. 24/5 ringde handläggaren och samma dag fick jag inledande. 13/7 godkände jag betalplanen och i fredags kom beslutet om skuldsanering.