Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag hade två olika konton ett tror jag stod att utmätningsbart värde saknades eller något sen på det andra stod det att det inte fick utmätas eller något liknande. Har inte pappren här och kommer inte riktigt ihåg

Utmätningsfri egendom kanske.
Hade du många olika aktieslag, så varje är värt någon hundring bara?

Utmätningsfri egendom kanske.
Hade du många olika aktieslag, så varje är värt någon hundring bara?
Det är en som jag gått back på en massa som bara är några tusenlappar kvar på sen är det några andra små som bara är värda några hundra. Men jag har allt kvar så får vi se om de vill att jag säljer det :)

Fick idag hem förslag till skuldsanering som jag godkänt, betalplan på 5 år blev det, 6648:- i månaden. Hon skulle skicka ut idag till alla borgenärer. Hur lång tid brukar det ta? Eller rättare sagt ska det ta för dom att svara?

Fick idag hem förslag till skuldsanering som jag godkänt, betalplan på 5 år blev det, 6648:- i månaden. Hon skulle skicka ut idag till alla borgenärer. Hur lång tid brukar det ta? Eller rättare sagt ska det ta för dom att svara?
Dom har tre veckor på sig men tappa inte hakan om det drar ut på tiden...
Jag hade turen att alla efter tre veckor godkänt förslaget så jag gled som fram på en räkmacka ;p

Dom har tre veckor på sig men tappa inte hakan om det drar ut på tiden...
Jag hade turen att alla efter tre veckor godkänt förslaget så jag gled som fram på en räkmacka ;p
Hoppas på turen nu då... lär ju invändas en massa, skickas allt ut till borgenärerna av bunten av papper man får hem eller får dom endast betalplanen?

Hoppas på turen nu då... lär ju invändas en massa, skickas allt ut till borgenärerna av bunten av papper man får hem eller får dom endast betalplanen?
Oj, det är jag osäker på. Men har för mig min handläggare pratade om att planen skickas ut för godkännande och har borgenärerna invändningar så är det skusan eller deras "högre jurister" som avgör huruvida invändningen ska ses som acceptabel eller ej.
Hen sa dock aldrig något om att hela min ansökan skickats till borgenärerna, hoppas inte det då mitt personliga brev var väldigt personligt :thinking:

Hur lång tid tog det du fick förslaget från det datum du fick inledande?

Hej alla. Jag har nu rullat på med min Skuldsanering i strax över ett år. Inga konstigheter med inkomsten. Jobbar 100% men nu i aug får jag hela min semesterersättning (ca 9000kr mer än en normal lön) och i april fick jag tillbaka en slant på skatten på gamla släpande räntor man betalat in förra året. Kommer jag behöva begära omprövning för denna ökning? Ter sig vara rätt normalt i jämförelse med min gogkända årinkomst MEN borgenärerna gör ju säkert en UC på mig (NÄR PÅ ÅRET BRUKAR DEM GÖRA DENNA ÅRLIGEN) och bör jag ligga i ”framkant” att ompröva pga normala saker som skatteåterbäring/semesterersättning? Inga övriga löneökningar har skett.

Hej alla. Jag har nu rullat på med min Skuldsanering i strax över ett år. Inga konstigheter med inkomsten. Jobbar 100% men nu i aug får jag hela min semesterersättning (ca 9000kr mer än en normal lön) och i april fick jag tillbaka en slant på skatten på gamla släpande räntor man betalat in förra året. Kommer jag behöva begära omprövning för denna ökning? Ter sig vara rätt normalt i jämförelse med min gogkända årinkomst MEN borgenärerna gör ju säkert en UC på mig (NÄR PÅ ÅRET BRUKAR DEM GÖRA DENNA ÅRLIGEN) och bör jag ligga i ”framkant” att ompröva pga normala saker som skatteåterbäring/semesterersättning? Inga övriga löneökningar har skett.
Om du slår ut summorna på 12 månader, blir det mer än 4-5000 kr i månaden? Om ja, omprövning, om nej, ingen omprövning. Så har iallafall jag förstått det av tidigare inlägg i frågan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp