Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Absolut inte ! Den kan förlängas UPP TILL 2 år, men allt däremellan är vanligt.

Är det? Finns det statistik om det? Jag har inte sett jättemånga förlängningar, 10-15 st, så mitt underlag är lite tunnt. Alla dom var med 2 år.

Nä så är det såklart, men tror detta dokument likväl är ett ”efterhand” förtydligande till den lite luddiga skuldsaneringslagen gällande inte minst paragrafen om ”väsentlig förbättring el försämring”…
Ok, det påstods felaktigt att det stod i lagen vilket kändes rimligt att rätta till, eftersom det inte gör det.

Är det? Finns det statistik om det? Jag har inte sett jättemånga förlängningar, 10-15 st, så mitt underlag är lite tunnt. Alla dom var med 2 år.
Vet inte om de finns statistik på det, men jag har läst om flertalet som fått förlängning mellan 3 upp till 13 månader och ingen som fått förlängt i 2 hela år.

Vet dock att ingenstans står det att en förlängning blir direkt 2 år utan av de dokument jag läst framgår att ”som längst kan skuldsaneringen förlängas med upp till 2 år”.

Då har väl de beslut jag läst gjort något lite extra med sina förhållanden under skuldsaneringen antar jag. Eller som det brukar heta här, blivit utsatt för handläggares godtycke.

Hej, min man hade sitt samtal idag med handledare. Han fick ingen bra känsla. Men handledaren tackade o sa att besked kommer med brev på posten och att han ska öppna den själv o meddela familjen (mig). Är det ett dåligt tecken?

Nej, först när de 5 åren är över.
Men kan det hända något efter 3 år om låt säga att man skulle få en bättre ekonomi. Kan borgenärer komma och kräva att jag ska betala då, fast jag har skuldsanering och betalat mina 3 år.

Grattis! Hur gammalt är ditt barn? Skulden borde vara kvar i 5 år men du betalar inget sista 2 åren. Eller har jag fel?
Barnet är 14. Jo men precis det är ju så det är betala 3 år men skulden kvar i 5.

Men kan det hända något efter 3 år om låt säga att man skulle få en bättre ekonomi. Kan borgenärer komma och kräva att jag ska betala då, fast jag har skuldsanering och betalat mina 3 år.

Japp

Så var skuldsaneringen avslutad den 5/7! 5 år av ont i magen, men innan dess 30 år fylld av skulder, nu är skiten slut.
Var lite konstigt därför mitt beslut sträckte sig till den 5/7, men sista betalningen skall göras i slutet av denna månad, skitsamma, jag tänker inte gräva i varför det är så. Alla vet om att ss är slut när man gör sista betalningen, men jag hade beslutet till den 5/7, jag slänger iallafall in dom sista räkningarna den 23:e, då ska jag och frugan öppna en flaska Bond-champagne på stranden och bränna upp varenda ett papper av skuldsaneringen.
Känslan att vara fri från denna plåga få mig nästan att gråta, skuldlivet tär otroligt mycket på en själv och på ens äktenskap och det är också jätteviktigt att man tar denna andra chans som man fått. Nu sitter jag här och tänker "jag har chansen att ta ett mobilabonemang" men nej, har jag klarat mig utan innan så kan jag gott fortsätta att ladda, funkar hur bra som helst.
Jag aktar mig mig för ff, det jag kommer göra är att kunna binda avtal på bredband/TV, detta för att komma ner i månadskostnad och det är rätt smart?
Eftersom jag var lite osäker så körde jag en Creditsafe, jag fick 44(vet inte om det räknas som normalt eller bra), där stod också INGEN SKULDSANERING, men det stod typ har HAFT ss, men ändring 5/7, vet någon när/om HAFT försvinner, menar att det kanske är nackdel för mig om tex banker lusläser detta OM jag skulle söka lån någon gång i framtiden, men det är OM?
Hade önskat att jag hade fått bättre score från Creditsafe, men med take på hur det var innan så får man vara glad. Är det någon som vet om det är ett ok score?
Ville inte köra på UC/Bisnode för då får jag betala, vill inte ha ff och dessutom är jag för snål för det nu(en bieffekt av ss-livet)?
Kan nån svara på ifall UC/Bisnode kommer ligga på samma nivå som Credit Safe gör ifall jag skulle göra en kreditkoll där? Vad skiljer tex. hade jag fått bättre score om min inkomst varit högre med tanke på att hon blir klar med sin ss om två veckor och hon tjänar mer än jag.
På CS så framgår inte hur många ff man har, jag vet om mig att jag inte har några dom senaste 13 månaderna, inte frugan heller, så hon är nog nyfiken på sitt score när det är över.
Jag har kvar mitt lån hos CSN sen innan, ingick inte i ss, men det framgick inte hos CS, tror att det framgår hos UC?

Äntligen! 1 år från inskickad ansökan skuldsanering stod nu mitt namn i poit nu väntar 3 jobbiga veckor innan det vunnit laga kraft men jag är så himla glad för vilket tufft år det varit av väntan..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp