Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Avslås ansökan om skuldsanering alltid om personen som söker jobbar deltid? Är det ett måste att jobba 100%?

jag har skickat in en ansökan, men kan av olika skäl helt enkelt inte jobba 100% på mitt nuvarande jobb.
-ska tilläggas att jag gjort allt annat jag kan för att minska utgifterna så som att sälja huset, m.m..

Avslås ansökan om skuldsanering alltid om personen som söker jobbar deltid? Är det ett måste att jobba 100%?

jag har skickat in en ansökan, men kan av olika skäl helt enkelt inte jobba 100% på mitt nuvarande jobb.
-ska tilläggas att jag gjort allt annat jag kan för att minska utgifterna så som att sälja huset, m.m..

Nej inte alltid

Nej det förstår jag. Och på totalen ligger jag på en ”höjning” på ca 2500:-/mån.
Men det borde ju spela roll när själva utbetalningen sker jämfört med utspritt på året. För mig alltså, oberoende av årsinkomsten.
Sambon fick till svar att man alltid ska kontakta kundservice vid frågor om omprövning pga höjd inkomst, handläggaren kunde inte ange någon siffra på när det bör ansökas, utan bedöms alltid från fall till fall. Att det skulle röra sig om 4000kr/mån som standard när en omprövning bör ske är fel, sa handläggaren. Det är olika.
Jag personligen hade aldrig någonsin riskerat min skuldsanering på en gissning/chansning. Tänk om en borgenär märker din höjda inkomst och ansöker om omprövning och saneringen avslutas pga att det anses att du bör ha meddelat denna höjning. Den är ju varaktig. Oavsett när den betalas ut. Någon ny chans får man nog inte igen.. men vi gör alla våra egna val.

Sambon fick till svar att man alltid ska kontakta kundservice vid frågor om omprövning pga höjd inkomst, handläggaren kunde inte ange någon siffra på när det bör ansökas, utan bedöms alltid från fall till fall. Att det skulle röra sig om 4000kr/mån som standard när en omprövning bör ske är fel, sa handläggaren. Det är olika.
Jag personligen hade aldrig någonsin riskerat min skuldsanering på en gissning/chansning. Tänk om en borgenär märker din höjda inkomst och ansöker om omprövning och saneringen avslutas pga att det anses att du bör ha meddelat denna höjning. Den är ju varaktig. Oavsett när den betalas ut. Någon ny chans får man nog inte igen.. men vi gör alla våra egna val.

Det troliga i det läget om det blir någon ändring är att betalplanen förlängs med 2år, men om inkomsten oturligt nog gått ner igen lagom till omprövningen så kan ett upphävande bli aktuell

Det vanligaste är att den förlängs med två år om borgenärerna begär omprövning.

Alltså… vem har sagt att jag inte ska begära omprövning? Tycker det framgick rätt bra i mitt första inlägg/ursprungsfrågan.

Har du akassa upp till heltid tror jag det är lättare. Jag har sökt skuldsanering 3 ggr och fått avslag för att jag inte jobbat heltid. Sista gången jag sökte var jag inskriven på arbetsförmedlingen och sökte aktivt jobb för att kunna få heltid...fick avslag ändå med motivering att det inte hade gått så lång tid som jag varit inskriven, 6 månader var det då men hon kunde inte säga vad tillräckligt lång tid var heller. Jobbade 70%, aldrig sjuk. Då hade jag jobbat 70% i minst 18 år, långt innan mina skulder uppkom.
Men en del verkar få ändå, även om man bara är timvikarie som är ännu mer osäkert än ett jobb på tex 70%.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp