Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
3000 brutto, skatteavdrag är numera kring 23% om man inte har hyfsat hög lön, 60 månader, blir 138600.
Ok ja precis, då är jag med. Är lite det jag menar, att 3000 extra i månaden gör en del skillnad i långa loppet. Därav jag är lite ”rädd” för att få löneökning precis nu när jag fått inledande. Det bästa vore förstås om jag inte blev erbjuden jobbet, så slipper jag ens fundera på det. Kommer få reda på imorgon

Ok ja precis, då är jag med. Är lite det jag menar, att 3000 extra i månaden gör en del skillnad i långa loppet. Därav jag är lite ”rädd” för att få löneökning precis nu när jag fått inledande. Det bästa vore förstås om jag inte blev erbjuden jobbet, så slipper jag ens fundera på det. Kommer få reda på imorgon
Om man säger så här då, om man blir erbjuden ett nytt jobb med löneökning på några tusen. Och tar upp det med sin nuvarande arbetsgivare som vill att man ska jobba kvar, och istället för att förhandla till sig en löneökning, så förhandlar man till sig ett engångs belopp man får utbetalt i juli, säg 10-15 lax, kan det ställa till det på något vis när man har inledande?

Är det många här som fått inledande men sedan fått avslag?

Om man säger så här då, om man blir erbjuden ett nytt jobb med löneökning på några tusen. Och tar upp det med sin nuvarande arbetsgivare som vill att man ska jobba kvar, och istället för att förhandla till sig en löneökning, så förhandlar man till sig ett engångs belopp man får utbetalt i juli, säg 10-15 lax, kan det ställa till det på något vis när man har inledande?
Har också funderat på det, alt inbetalning till en pensionsfond. Jag har en väldigt flexibel arbetsgivare och har funderat på om man tex har en fast lön året om och att löneökningen balanseras och betalas ut i juni och december och inte överstiger 3500:-/mån i snitt. Man åker väl på högre skatt isf och jag vet inte ens om detta anses ok efter skusanbeviljande.

Vilket datum går man på gällande tiden borgenärerna har på sig att överklaga en beslutad skuldsanering innan den vinner laga kraft?
I brevet från KFM står det 3 veckor från beslutsdatum i sagt brev, men har läst på flera ställen här att man går på datum i POIT. Vilket är det?

Underbart, grattis! Hur lång tid tog det från inledande till beslut?
Tack! Fick inledande nån vecka in i februari. Egentligen var det färdigt för beslut redan för över två månader sedan, men just då dök det upp ytterligare nån liten skuld som missats. Därför tog det ytterligare tid, då det inkassobolaget skulle delges förslaget osv.

Tack! Fick inledande nån vecka in i februari. Egentligen var det färdigt för beslut redan för över två månader sedan, men just då dök det upp ytterligare nån liten skuld som missats. Därför tog det ytterligare tid, då det inkassobolaget skulle delges förslaget osv.
Ok, jag fick inledande förra veckan så väntar nu på beslut

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp