Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag frågade tidigare hur det skulle funka med en betalplan på 0:- och att börja plugga med fullt csn och extrajobb på kanske 10 000:-/mån. Vet någon hur det skulle funka?
Eftersom csn inte utmäts och heller inte 10 000:-/mån, var och en för sig så att säga.

Jag frågade tidigare hur det skulle funka med en betalplan på 0:- och att börja plugga med fullt csn och extrajobb på kanske 10 000:-/mån. Vet någon hur det skulle funka?
Eftersom csn inte utmäts och heller inte 10 000:-/mån, var och en för sig så att säga.
Får man jobba om man har CSN stöd ?

Ni som läste om min spelvinst för en vecka sedan på runt 400.000 kr och att jag har ett inledande sedan mars så är status följande:

Min pappa tog ett lån på sitt hus och vi har i veckan löst alla mina skulder på nästan en miljon kronor. Ansökan om skuldsanering är tillbakadragen. Jag ska nu betala min pappa 3500 kr i månaden för de pengar jag har lånat honom plus att han kommer få hela min skatteåterbäring.

Kommer fortsatt att följa denna tråd men kanske inte vara lika aktiv som jag varit.

Jag har själv legat sömnlös på nätterna, kallsvettats både här och där inför när räkningarna ska betalas varje månad. Pga mina egna dumheter i sökande efter bekräftelse så lånade jag nästan en miljon i olika blancolån som jag brände på skit ihop med min fru. Några exempel är: Resa till Rhodos, resa x2 till Turkiet, bröllop, renovering av lägenhet, resa till Thailand x2, två Canada Goose jackor och ett liv i lyx och flöd som många kan drömma om. En sak är säker och det är att jag har lärt mig en sjuhelvetes läxa av allt detta plus att min pappa läxade upp mig också när la korten på bordet för honom.

Avslutningsvis så vill jag önska er alla ett stort lycka till - ni kommer att lyckas, bit ihop och kör på! Massa kärlek till er <3 <3 <3

Senast ändrad:

Extrajobbet kan vara grund för betalplan, en sån stor skillnad bör borgenärer ompröva på.

Hur noggrannt kollar kfm upp en innan inledande?
Är det en snabb överblick där man tex ser att "Okej, hen har den lönen. och dom lånen.. vi börjar med inledande":
Om det är tex 8/10 som får inledande för att sedan när dom kollar vidare så blir det avslag.

Fick avslag direkt efter samtalet när jag skickade in min första ansökan för lite mer än ett år sedan. Men har gjort en jävla resa med att både jobba på mig själv och med allt som rör skulderna m.m.
Vid telefonsamtalet så var det inte särskilt mycket frågor kring detta vad jag hade gjort från förra gången. Dock så sa handläggaren att min ansökan var väldigt bra skriven denna gång.

Så därför undrar jag hur arbetet ungefär går till. :)

Hur noggrannt kollar kfm upp en innan inledande?
Är det en snabb överblick där man tex ser att "Okej, hen har den lönen. och dom lånen.. vi börjar med inledande":
Om det är tex 8/10 som får inledande för att sedan när dom kollar vidare så blir det avslag.

Fick avslag direkt efter samtalet när jag skickade in min första ansökan för lite mer än ett år sedan. Men har gjort en jävla resa med att både jobba på mig själv och med allt som rör skulderna m.m.
Vid telefonsamtalet så var det inte särskilt mycket frågor kring detta vad jag hade gjort från förra gången. Dock så sa handläggaren att min ansökan var väldigt bra skriven denna gång.

Så därför undrar jag hur arbetet ungefär går till. :)
Vad var skälet till avslag första gången ?

Vad var skälet till avslag första gången ?

Det var att jag inte hade tagit tag i mitt spelande mer än bara stängt av mig på spelpaus. Behövde ta ytterligare hjälp för att det ska synas att man verkligen vill bli spelfri, och ej ska sätta sig i samma sits igen.
Sedan en bil jag ägde vid den tidpunkten som var värd runt 50tusen. Det var också med i avslaget.

Vid samtalet så undrade han också varför jag inte tagit kontakt med budget- och skuldrådgivaren i min kommun och pratat igenom min situation och tagit hjälp av hen vid min ansökan.
Vet ej om detta var någon som han tog med i sin helhet om avslag. Var nog mer ett råd till nästa gång. :)

Det var att jag inte hade tagit tag i mitt spelande mer än bara stängt av mig på spelpaus. Behövde ta ytterligare hjälp för att det ska synas att man verkligen vill bli spelfri, och ej ska sätta sig i samma sits igen.
Sedan en bil jag ägde vid den tidpunkten som var värd runt 50tusen. Det var också med i avslaget.

Vid samtalet så undrade han också varför jag inte tagit kontakt med budget- och skuldrådgivaren i min kommun och pratat igenom min situation och tagit hjälp av hen vid min ansökan.
Vet ej om detta var någon som han tog med i sin helhet om avslag. Var nog mer ett råd till nästa gång. :)
Ok kanske klarar mig då, inget spelberoende, bil värd 10-15000kr o är för tillfället trasig både här o där o i min kommun har rådgivare gått i pension o det fanns ingen ersättare fick ja till svar när ja ringde dit ;)

Ok kanske klarar mig då, inget spelberoende, bil värd 10-15000kr o är för tillfället trasig både här o där o i min kommun har rådgivare gått i pension o det fanns ingen ersättare fick ja till svar när ja ringde dit ;)

Ah, okej. Ja min bil som jag har nu är värd runt 10papp om jag skulle sälja den till privatperson enligt bilvärderare.
Handläggaren frågade också hur mycket jag åker per dag och jag sa cirkus 2-3 mil beroende på hur arbetet just den dagen ser ut. Så det var lugnt. :)
Så då är du säker safe med bilen du med.
Typiskt. Men ja, då blir det svårt att kunna ta hjälp därifrån. :facejoy: fast då har du iaf visat att du velat om dom frågar! :tummen::fire:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp