Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har det gått en vecka sen handläggaren ringde mig. Varken i POIT eller något beslut hemskickat. Brukar det ta så relativt lång tid för ett besked? När man läst om andra verkar det ta ett par dagar
För min man tog det ganska lång tid. Kan inte säga exakt då det va ett tag sen men kanske två-fyra veckor innan papper om inledande kom från samtalet ägde rum. Inget ytterligare samtal eller annan kontakt innan brevet kom hem.

För min man tog det ganska lång tid. Kan inte säga exakt då det va ett tag sen men kanske två-fyra veckor innan papper om inledande kom från samtalet ägde rum. Inget ytterligare samtal eller annan kontakt innan brevet kom hem.
Ok, ja så länge man inte fått något brev hemskickat om avslag så lever man ju på hoppet...:)

Hej förra året tog min betalplan slut men skuldsaneringen löper på hela 2021. Nu är jag i den sits att jag behöver ett akut lån på 6000 kr på kort tid (kan betalas åter redan vid lön denna månad!) och har varit i kontakt med ALLA som beskriver sig som att betalningsanmärkning är inget problem vi ser till din framtida betalningsförmåga eller andra fina omskrivningar. Trots att jag alltså behåller hela min egna lön så är jag nekad överallt troligen pga att jag inte har något kreditomdöme/poäng men jag har ju som sagt varit i kontakt med alla och beskrivit detta. Det är inte ett alternativ att spara ihop just den här summan som är den sista i en större (tillkommande akut skada vid renovering) så vänner och familj är redan tillfrågad och har bistått i allt de kan. Betaldatum är senast 15/6 så innan dess tar jag tacksamt mot tips om ni har några hur jag ska kunna få loss pengar. Betala åter är inga problem och jag har även mailat kopia på min betalplan för att visa det utan att det gett resultat. Jag har heller ingen som kan låna åt mig och vara mellanhand (hade såklart ersatt för besväret) så den dörren är med stängd. Lite panik nu är det bara är två veckor kvar. Skicka gärna PM om ni inte vill avslöja något för bra i chatten men jag hoppas verkligen någon har tips och råd! Har provat sidor både med creditsafe, bisnode och uc :/

"Vill du att vi skickar kopior av dina handlingar till din budget- och skuldrådgivare?"

Vad tycker ni, spelar det någon roll? Jag har inte vart i kontakt med nån rådgivare i min kommun.

Jag pratade med kf igår då jag sökt omprövning, hon berättade då att jag inte behöver spara något för retroaktiv betalning utan att de gör ny betalplan från den dagen de tar nytt beslut skönt ! Lite i buffert blir det ist

"Vill du att vi skickar kopior av dina handlingar till din budget- och skuldrådgivare?"

Vad tycker ni, spelar det någon roll? Jag har inte vart i kontakt med nån rådgivare i min kommun.
Jag gjorde allt själv men kontaktade skuldrådgivaren i min kommun och förklarade läget då det i mig själv kändes som att min ansökan skulle tolkas mer seriöst för "då har jag verkligen gjort allt" typ.
Jag ringde bara honom, förklarade läget och sa att jag snart skrivit klart min ansökan, han informera att det var väntetid tre månader innan han kunde vara behjälplig med ansökan men att jag kunde nämna honom i den då även han trodde att det skulle hjälpa mig att få godkänd sanering.

Är nu inne på min sjunde månad med sanering, att jag nämnde honom i ansökan hjälpte eller ej låter jag dock vara osagt, kändes bara bättre i mig själv typ.

Okej, nu är hela ansökan färdig och redo för att signeras. Tog med min sambo och min mors skuld med tänker att en liten slant till dom är bättre än inget. Kom upp i hela 1,3 miljoner! Jag hoppas verkligen jag kan få detta så jag kan få tillbaka ett vettigt liv igen. Tänker stt jag ska skicka ett personligt brev med, men vart skriver man detta? Och en annan sak tycker det är konstigt att man måste skriva sambons tillgångar när detta handlar om mig och inte han? De förstår jag inte. Så nervös för att skicka iväg det. Skickar jag det nu borde jag få svar i augusti va?

Okej, nu är hela ansökan färdig och redo för att signeras. Tog med min sambo och min mors skuld med tänker att en liten slant till dom är bättre än inget. Kom upp i hela 1,3 miljoner! Jag hoppas verkligen jag kan få detta så jag kan få tillbaka ett vettigt liv igen. Tänker stt jag ska skicka ett personligt brev med, men vart skriver man detta? Och en annan sak tycker det är konstigt att man måste skriva sambons tillgångar när detta handlar om mig och inte han? De förstår jag inte. Så nervös för att skicka iväg det. Skickar jag det nu borde jag få svar i augusti va?
Jag väntade på diarienumret sen skickade jag till kontakt[a]kronofogden.se om jag inte minns fel. Skrev mitt diarienummer i rubriken och bifogade brevet. Det kom rätt.
Du ska ta med hans tillgångar för att det ska bli en rättvis fördelning av era bostadskostnader bl.a.
Augusti är nog optimistiskt då semestrar snart drar igång. Jag skulle nog förvänta mig mot slutet av september.

Hej förra året tog min betalplan slut men skuldsaneringen löper på hela 2021. Nu är jag i den sits att jag behöver ett akut lån på 6000 kr på kort tid (kan betalas åter redan vid lön denna månad!) och har varit i kontakt med ALLA som beskriver sig som att betalningsanmärkning är inget problem vi ser till din framtida betalningsförmåga eller andra fina omskrivningar. Trots att jag alltså behåller hela min egna lön så är jag nekad överallt troligen pga att jag inte har något kreditomdöme/poäng men jag har ju som sagt varit i kontakt med alla och beskrivit detta. Det är inte ett alternativ att spara ihop just den här summan som är den sista i en större (tillkommande akut skada vid renovering) så vänner och familj är redan tillfrågad och har bistått i allt de kan. Betaldatum är senast 15/6 så innan dess tar jag tacksamt mot tips om ni har några hur jag ska kunna få loss pengar. Betala åter är inga problem och jag har även mailat kopia på min betalplan för att visa det utan att det gett resultat. Jag har heller ingen som kan låna åt mig och vara mellanhand (hade såklart ersatt för besväret) så den dörren är med stängd. Lite panik nu är det bara är två veckor kvar. Skicka gärna PM om ni inte vill avslöja något för bra i chatten men jag hoppas verkligen någon har tips och råd! Har provat sidor både med creditsafe, bisnode och uc :/
Lån på nätet med aktiv skuldsanering är nog bara att glömma vare sig du betalar på den eller inte.
6000 är inte så mkt är det riktigt kris sälj det du har, tv och dylikt för att lösa det så får du köpa tillbaka sen när problemet är löst

Det är ju tyvärr inte konstigt alls, du har ju en pågående sanering tills den tar slut oavsett om du får behålla hela din lön eller ej. Anmärkningen för skuldsaneringen ligger ju också kvar i fem år, alltså året ut.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp