Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tänker att du ger fan i att plocka ut de tills saneringen är färdig
En större spelvinst på nästan 400.000 kr igår. Ska jag skicka in en omprövning eller lägga dessa pengar i en buffert för de kommande fem åren?
Låta de ligga kvar på spelkontot istället i fem år?

En större spelvinst på nästan 400.000 kr igår. Ska jag skicka in en omprövning eller lägga dessa pengar i en buffert för de kommande fem åren
Jag antar att spel inte är en av anledningarna till din tidigare skuldsättning?
En större spelvinst på nästan 400.000 kr igår. Ska jag skicka in en omprövning eller lägga dessa pengar i en buffert för de kommande fem åren?
Vad tänker du själv ?....

Brukar kronofogden uppdatera deras handläggningstider ofta? Eller är det oftast runt 3 månader efter ansökan som man får veta något?

Hej! Ny på forumet. Har lämnat in min ansökan om skuldsanering för en månad sedan. Hur lång tid brukar det ta tills man hör något?
Jag blev mörkrädd när jag fyllde i ansökan. 1,6 milj i skuld. Vet inte hur jag hamnade här mer än att lån har tagits för att lösa lån och att överleva.
Känner mig så otroligt korkad, ovärdig och framförallt känns det som jag förstört hela barnens uppväxt. Fy fan vad jag skäms.
Jag har för tillfället löneutmätning och har haft i dryga året. Hoppas så innerligt att nya räkningar som ej kunnat betalas ligger till last i beslutet om skuldsanering... har skuld till en bilverkstad från mars månad som jag inte kunnat betala och även lite andra räkningar som förfallit, alltså inte lån utan typ tandläkare, sjukvårdskostnader osv. Tror ni detta kommer leda till avslag?

Hej! Ny på forumet. Har lämnat in min ansökan om skuldsanering för en månad sedan. Hur lång tid brukar det ta tills man hör något?
Jag blev mörkrädd när jag fyllde i ansökan. 1,6 milj i skuld. Vet inte hur jag hamnade här mer än att lån har tagits för att lösa lån och att överleva.
Känner mig så otroligt korkad, ovärdig och framförallt känns det som jag förstört hela barnens uppväxt. Fy fan vad jag skäms.
Jag har för tillfället löneutmätning och har haft i dryga året. Hoppas så innerligt att nya räkningar som ej kunnat betalas ligger till last i beslutet om skuldsanering... har skuld till en bilverkstad från mars månad som jag inte kunnat betala och även lite andra räkningar som förfallit, alltså inte lån utan typ tandläkare, sjukvårdskostnader osv. Tror ni detta kommer leda till avslag?
Välkommen till forumet.
Vi är mååånga som suttit där du sitter och känner väl till känslorna av skuld och skam. Här inne behöver du inte skämmas för din situation eller dina frågor.
Tiden för att få besked om inledande skuldsanering kan variera men några månader brukar det ta, svårt att var mer exakt än så.
På KF´s hemsida står det handläggningstider och det finns mycket annan bra information.

Ställ dina frågor här utan att känna skuld och skam :)

Brukar kronofogden uppdatera deras handläggningstider ofta? Eller är det oftast runt 3 månader efter ansökan som man får veta något?

Deras handläggningstider brukar stämma har ja noterat ! Dom uppdateras vanligtvis en gång per månad om justering är nödvändig.

Nu har det gått en vecka sen handläggaren ringde mig. Varken i POIT eller något beslut hemskickat. Brukar det ta så relativt lång tid för ett besked? När man läst om andra verkar det ta ett par dagar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp