Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej! Såg nyss att när jag betalade in på min skuldsanering så glömde jag skriva i meddelande... något som gjort detta? Vem hörde ni av er till?

Du ska ju använda ett OCR nummer, som är samma för alla Dina inbetalningar...
Förstår inte ens hur betalningen kunde gå igenom utan att detta skrevs in...
Ring KF och fråga hur detta hanteras...

Det där var ju en ganska kul mening ”Visst, man får en normal och hållbar ekonomi redan efter tre år men du kan inte ta några lån eller något.”

Du kan ju annars börja spara pengar till en bil dom två sista åren.

Det kan man också göra.

Om du är rädd för kvarskatt är det bara att be dom dra typ 50% på din slutlön.
Har du en hög årsinkomst annars?
Jag har väl en relativt hög årsinkomst. Angående procentsatsen så menar tidigare arbetsgivaren att dem kollar på inkomsten för de månader som jag jobbade för dem i år och då blir det en viss procentsats. Jag kan tycka att de borde ta hela året i beaktning. Engångsbelopp hoppar från 30% till 54% t.ex.

Oavsett så är det ett större belopp som kommer in på kontot eftersom det är ett års semesterdagar plus sparade dagar. Eventuellt att KF är intresserade av de sparade dagarna, men jag väntar svar från budgetrådgivaren på kommunen.

Har funderat lite på det här med skatten. Jag har inledande, inga a-mål och skatt tillbaka nästa vecka på ca 7000:-. Jag vet att jag skulle kunna maila min handläggare och fråga hur jag ska göra men funderar på om jag ska låta bli och utgå ifrån den allmänna informationen om att vid beslutande så får den behållas och vid inledande avräknas skatt om man har ”a-måls-skulder”. Hittade även detta svar som besvarats av KFM.
Är jag dum om jag agerar utifrån god tro här? 8EF00575-6427-4F0E-9ABC-8ADBF245A260.jpeg

Trodde faktiskt inte att de skickades ut ett förslag då som sagt, de handlar om att man ska betala mer... Trodde bara att det gick ut brev om ny betalplan direkt!
Lite märkligt att dom ska behöva godkänna att dom ska få mer pengar... faktiskt ;)
Det är kanske vid lägre belopp då men inte vid högre betalning.

Ni som har fått förkortad betalplan, är det lätt att få det om man har mycket små barn med bilden?

Hej! Såg nyss att när jag betalade in på min skuldsanering så glömde jag skriva i meddelande... något som gjort detta? Vem hörde ni av er till?

Du behöver inte skriva något meddelande, bara rätt summa och OCR nummer. :)

Ni som har fått förkortad betalplan, är det lätt att få det om man har mycket små barn med bilden?
Jag fick inte förkortad betalplan och jag har en knodd som fyller två i sommar.
Verkar godtyckligt det där, om vem som får förkortad betalplan och inte. Tror det hänger mycket på hur handläggaren resonerar.

Nu har jag dock passerat första milstolpen - 6 månader av saneringen avklarat! Bara 4,5 år kvar!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp