Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag blev själv förvånad över att jag fick 3år, men ja, jag har 2 barn, 18, 13år så det beror nog på det. Jag jobbar heltid, tjänar rätt bra, har en dyr hyra på 12400 (försöker byta lgh), betalar strax över 11000 till skuldsaneringen idag, det höjs till strax över 12000 nästa sommar när min äldsta dotter tar studenten.
Ok var det bara gamla skulder?

Ska man anmäla att barn har flyttat ut om de nu gör det ? Har cirka 15månader kvar på sanering

Vilken ”solskenshistoria” under omständigheterna. Hur har du upplevt skuldsaneringen, är det helt ok eller tufft med så pass stora barn?

Jag tycker det gått förvånansvärt bra faktiskt, sen gör ju den betalningsfria månaden som kommer rätt mycket för mig. Bara att spara och ha till när man behöver. På slutet så hade jag det ungefär som jag har det nu eftersom jag till varje pris kände att jag behövde betala mina lån trots att jag inte egentligen hade råd.
Om jag ska titta i backspegeln så borde jag släppt allt tidigare, inte försöka reda upp situationen med lån på lån. Nu vet man ju aldrig hur det går om man ansöker om skuldsanering, men när jag sökte borde jag absolut släppt och sparat ihop en buffert. Det värsta som skulle kunna hända hade blivit avslag på skuldsaneringen och löneutmätning tillslut. Men där hade jag hamnade så småningom ändå.

Hur menar du? Vad kan hända annars
Nu var det inte jag som svarade på frågan förut men jag tänker att man skall rapportera större förändringar som påverkar ekonomin i syfte att inte förlora sin skusan. Inte bara när nån flyttar utan allmänt.

Senast ändrad:
Har som sagt 15månader kvar av skusan, nu ska eventuellt ett av barnen flytta hur funkar det om jag inte anmäler flytten till skusan ? Hen har haft underhåll plus csn av ex men nu är det slut. Tacksam för alla svar

Hej på er. Hur stor chans är det att få förkortad betalplan när man har små barn, en 1 åring och 4 åring?
Min sambo har sökt skuldsanering i april och vi inväntar besked.

Har som sagt 15månader kvar av skusan, nu ska eventuellt ett av barnen flytta hur funkar det om jag inte anmäler flytten till skusan ? Hen har haft underhåll plus csn av ex men nu är det slut. Tacksam för alla svar
Hur gammalt är barnet? Har det slutat gymnasiet? Betalplanen bör ju redan ha tagit hänsyn till att detta ska ske.

Ok var det bara gamla skulder?
Nej, den senaste var från 2018, rätt stor, 350000. Det stod även med i beslutet, att trots att det fanns rätt nytagna skulder... men jag har i stort sett varit skuldsatt hela mitt vuxna liv, så det kanske hänger ihop med det, lite drygt 20år.
Ingen av långivarna hade invändningar om min skuldsanering, även det kändes lite för bra för att vara sant.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp