Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det du hunnit betala in innan avslag betalas tillbaka till dig alternativt fördelas på de skulder du har hos kronofogden.

Så mao, har du inga skulder hos kronofogden vid avslag betalar kronis tillbaka pengarna på ditt konto.

Tack för svar! Jag läste det på Kronofogdens sida med, "Vi betalar tillbaka pengarna till dig om du inte hade utmätning för skulder när skuldsaneringen inleddes." men däremot så försöker jag förstå borgenärernas synvinkel och de lånavtal som ingåtts. Kommer de normalt acceptera rakt av att betala det som varit eftersläpande, eller har man då deras kravprocess som väntar med nya lånevillkor för att man inte följt ursprungsavtalet?

Tack för svar! Jag läste det på Kronofogdens sida med, "Vi betalar tillbaka pengarna till dig om du inte hade utmätning för skulder när skuldsaneringen inleddes." men däremot så försöker jag förstå borgenärernas synvinkel och de lånavtal som ingåtts. Kommer de normalt acceptera rakt av att betala det som varit eftersläpande, eller har man då deras kravprocess som väntar med nya lånevillkor för att man inte följt ursprungsavtalet?

Beroende på hur lång tid det tar mellan inledande och eventuellt avslag så kan dom ju mycket troligt skickat det till inkasso och vidare. Det handlar ju ändå oftast om månader snarare än veckor.

Ni som ansökt om skuldsanering senare tid, hur lång tid har det tagit från ni skickat in den till en handläggare hörde av sig?
Jag vet att det står handläggningstider på hemsidan men förstår inte exakt vad den tiden menas.

Sökte 14 november 2020 och handläggaren ringde mig 14 februari. Fick inledande i mitten på mars.

Ok, missförstod din fråga.
Det är nog högst individuellt, vissa borgenärer vet jag håller på skulder i månader innan de skickas vidare medans andra är tämligen snabba på att skicka vidare.

För mig tex så gick inget ens till inkasso innan min skusan blev klar, däremot sålde en av mina borgenärer skulden jag har hos dom till inkasso några veckor efter jag fått beslut om skusan.

Vet någon hur länge man står med i poit?

Mitt namn kommer väl inte stå med i min hemkommuns lokaltidning att jag fått skuldsanering?? Snälla hjälp.

Vet någon hur länge man står med i poit?

Mitt namn kommer väl inte stå med i min hemkommuns lokaltidning att jag fått skuldsanering?? Snälla hjälp.
Du står med i poit tills din sanering är klar men dagen efter du står med för inledande och för beslut måste man aktivt söka på ditt personnummer.

Nej, mig veterligen skrivs det inte längre ut i lokaltidningar då det är upp till borgenärerna att hålla koll på den digitala poit.

Senast ändrad:
Du står med i poit tills din sanering är klar men dagen efter du står med första gången måste man aktivt söka på ditt personnummer.

Nej, mig veterligen skrivs det inte längre ut i lokaltidningar då det är upp till borgenärerna att hålla koll på den digitala poit.

Ok tack för svar!

Hej.

Ni som har haft skuldsanering några år, hur räknas räntan på lånen man har? Tänkte på skatteåterbäring. Här ni fått skatt tillbaka varje år under skuldsanerigen?

Hej.

Ni som har haft skuldsanering några år, hur räknas räntan på lånen man har? Tänkte på skatteåterbäring. Här ni fått skatt tillbaka varje år under skuldsanerigen?

Jag fick restskatt förra året men kommer få tillbaka i år.

Jag fick restskatt förra året men kommer få tillbaka i år.

Ok, om man skulle få restskatt på några tusen, hur anser Kfm att man ska ha råd att betala tillbaka när man har skuldsanering? Hur gjorde du när du fick betala tebax?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp